فعالیت‌های بندر اسکندرون ترکیه بر اثر زلزله تعطیل شد

صد‌ها کانتینر در بندر اسکندرون ترکیه در اثر زمین لرزه آتش گرفت که این کار باعث شد کلیه فعالیت‌های این بندر تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، مقامات دریایی ترکیه اعلام کردند بندر اسکندرون واقع در سواحل مدیترانه و جنوب استان‌ هاتای ترکیه بر اثر زلزله به شدت آسیب دیده و فعالیت‌های آن در حال حاضر تعطیل است.

بر اساس این گزارش آژانس کشتیرانی ترکیه اعلام کرد برخی مناطق باربری بندر لیماک اسکندرون همچنان در آتش می‌سوزد و پایانه‌ها تا اطلاع ثانوی بر روی کلیه عملیات بسته است.

فیلم‌های منتشر شده از بندر اسکندرون که توسط پهپادها گرفته شده نشان می‌دهد که دود سیاه غلیظی از سوختن کانتینرها به آسمان بلند شده است.

در همین حال کشتیرانی مرسک اعلام کرد زیر‌ساخت های لجستیکی و حمل‌و‌نقل در بندر اسکندرون به شدت آسیب دیده است‌.

یکی از مسئولان این شرکت گفته است در حال حاضر به دنبال تغییر مسیر کشتی‌ها هستیم و باید تمام رزروهایی که به بندر اسکندرون داشتیم، لغو کنیم.

در این ارتباط تلاش می کنیم از بندر مرسین ترکیه و پورت سعید مصر استفاده کنیم.

خط کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان اعلام کرد با توجه به بسته شدن بندر اسکندرون محموله‌ها در بندر مرسین تخلیه خواهد کرد.

یکی از کارگزاران خطوط کانتینری ترکیه گفت آتش ‌سوزی از یک کانتینر پر از روغن صنعتی قابل اشتعال شروع شده و به اکثر مناطق بندر سرایت کرده؛ این در حالی است که دسترسی به خدمات اورژانسی مختل شده است، اگرچه مقامات و گروه امداد تلاش می‌کنند آتش‌سوزی کانتینر و قایق‌ها را مهار کنند اما مشکلات همچنان ادامه دارد.

در پایان این گزارش بلومبرگ آمده است بندر اسکندرون یکی از قطب‌های صنایع سنگین مانند فولاد و کانتینر در سواحل جنوب شرقی ترکیه است و در جابه‌جایی کانتینر به منطقه نقش اساسی دارد‌.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95031

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43650

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.