کشف منابع معدنی قابل توجه در بستر دریای نروژ

مقام‌های نروژی روز جمعه از کشف مقدار «قابل توجهی» از فلزات و مواد معدنی گرفته تا عناصر خاکی کمیاب در بستر دریای فلات قاره این کشور خبر دادند.

به گزارش سی نیوز به نقل از رخداد حمل و نقل ایران، اداره نفت نروژ (NPD) با انتشار بیانیه‌ای با هدف توضیح نتایج بررسی‌های تحت مدیریت این اداره اعلام کرد: «منابع یافت شده در بستر دریا در منطقه مورد مطالعه شامل منیزیم، نیوبیم، کبالت و سایر مواد معدنی و خاکی کمیابی است که جملگی در فهرست مواد معدنی حیاتی کمیسیون اروپا قرار دارند.»

مطابق تخمین‌های اولیه، در مناطق دورافتاده در دریای نروژ و دریای گرینلند، ۳۸ میلیون تن مس، تقریبا دو برابر میزان استخراج سالانه در سطح جهان و ۴۵ میلیون تن روی وجود دارد.

همچنین، برآورد شده که حدود ۲۴ میلیون تن منیزیم و ۳.۱ میلیون تن کبالت و ۱.۷ میلیون تن فلز کمیاب سریم در بستر دریای نروژ و گرینلند وجود داشته باشد. منابع خاکی کمیاب مانند نئودیمیوم، ایتریم و دیسپروزیم نیز در مناطق مورد بررسی کشف شده است.

نئودیمیوم و دیسپروزیم از عناصر مهم برای ساخت آهنرباهای مورد استفاده در توربین‌های بادی و موتور خودروهای الکتریکی هستند.

این کشور اسکاندیناوی که صادرکننده بزرگ نفت و گاز است، در حال بررسی استخراج معادن از اعماق دریا است، فرآیندی که نیاز به تصویب پارلمان دارد و نگرانی‌های زیست محیطی را نیز برانگیخته است.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: رخداد حمل و نقل ایران

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43517

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.