نجات جان ۴ ملوان در آبهای دریای عمان

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان ۴ ملوان یک شناور باری با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار و همکاری کشتی خارجی در اطراف زرآباد در سواحل غربی چابهار خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، سیداحمد هاشمی با اعلام این خبر درباره جزئیات این حادثه دریایی اظهار کرد: روز گذشته یک لنج چوبی باری با ۸ نفر خدمه در ۸۰ مایلی از بندر چابهار دچار آتش سوزی شده بود که ۴ نفر خدمه آن توسط یک کشتی خارجی و با هماهنگی مرکز (MRCC) چابهار نجات یافتند.

وی افزود: متاسفانه تعداد چهار نفر دیگر از خدمه شناور علیرغم چندین روز عملیات جستجو توسط شناور ناجی و همیاران ناجی همچنان مفقود می باشند.

این مقام مسئول به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج ها توصیه کرد: به هنگام سفر دریایی حتما تجهیزات ایمنی از قبیل لایف رافت، حلقه نجات و جلیقه نجات به تعداد پرسنل شناور به همراه داشته باشند.

هاشمی تأکید کرد: در صورت بروز هرگونه اضطرار دریایی در طول ۲۴ ساعت شبانه روز، روی کانال (16 VHF) و (شماره تماس ۱۵۵۰ بدون کد و پیش شماره) مورد اضطرار خود را به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار اعلام نمایند.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNhf2

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43438

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.