افتتاح ۹ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تومان در بنادر گیلان

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افتتاح ۹ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تومان با اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری انزلی و چمخاله خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از مرین پرس، حسین یونسی با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری قابل افتتاح در دهه مبارک فجر، اظهار داشت: پروژه‌های مخزن روغن ۶ هزار تنی با اشتغالزایی ۱۵ نفر به‌طور دائم و ۱۵ نفر موقت و سیلوی ۴۵ هزار تنی غلات با ایجاد ۱۵ شغل دائم و ۶ شغل موقت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری انزلی به بهر‌ه‌برداری می رسد.

وی افزود: اجرای عملیات بهینه سازی مصرف انرژی و استانداردسازی مدیریت انرژی ۵۰۰۰۱ ISO با ۵۱ هزار میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی ۲۰ نفر(6نفر دائم و ۱۴ نفر موقت)، تعمیرات اساسی یک دستگاه جرثقیل گرو ۶۰ تنی با اعتبار سه هزار و ۱۷۵ میلیون ریال و اشتغالزایی برای سه نفر از دیگر پروژه‌هایی هستند که در دهه فجر بهره‌برداری می‌شوند.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، تعمیرات اساسی مامورسرا و مجتمع‌های پذیرایی اداره کل بنادر و دریانوردی با ۴۶۰ هزار میلیون ریال و اجرای سیستم اعلام و اطفای حریق و تهویه سه مرکز دیتا سنتر بندر با ۳۸ هزار میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی ۸۴ نفر (برای هر۲ پروژه) از دیگر پروژه های قابل افتتاح هستند.

یونسی با بیان اینکه برای تعمیرات اساسی ۲ دستگاه خودرو آتش نشانی نیز ۱۸هزار و ۸۱۲ میلیون ریال هزینه شده و ۴ نفر به‌طور دائم در آن پروژه مشغول به کار شدند، خاطرنشان کرد: برای خرید، نصب و راه اندازی چارت الکترونیکی مرکز MRCC و برج کنترل ترافیک دریایی نیز ۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد و به صورت موقت سه نفر طی این پروژه اشتغال داشتند.

وی بیان داشت: برای تعمیرات اساسی ساختمان‌ها و محوطه سازی فضای پیرامونی بندر چمخاله ۱۴۸ هزار میلیون ریال هزینه شده و ۲۰ نفر به طور موقت در آن اشتغال داشتند و پس از آن برای ۳۰ نفر نیز شغل دائم ایجاد شد.
گفتنی است، با افتتاح پروژه های یاد شده ظرفیت سیلوی غلات در مجتمع بندری انزلی به ۱۹۱ هزار تن و ظرفیت مخازن روغن نیز به ۱۶ هزار تن خواهد رسید.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://marinepress.ir/plus/39865

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43400

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.