رفع موانع پروژه سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی (ره) شتاب گرفت

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: موانع انجام پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی(ره) با برنامه‌ریزی‌های مدیریتی و قانونی از شتاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، علی فتحی در جریان بازدید از پروژه های عمرانی و زیرساختی بنادر استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با اقدامات کارشناسی، بخش مهمی از موانع پیشروی بخش خصوصی برای ادامه و همچنین انجام سرمایه‌گذاری های جدید در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی‌(ره) شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در کنار سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، سازمان بنادر و دریانوردی نیز سرمایه‌گذاری‌هایی را برای بهبود زیرساختهای بندری استان خوزستان انجام داده است، افزود: بیشترین تمرکز این سرمایه گذاری ها در بندر امام خمینی(ره) است.

فتحی اضافه کرد: سرمایه گذاری‌های دولتی و بخش خصوصی در این بندر مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند و این همکاری مشترک به تسریع در تشکیل هرچه بهتر زنجیره ترابری کالاهای اساسی منجر می‌شود.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: قطعا با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی بخش خصوصی به ویژه در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و ایجاد پایانه‌های مکانیزه غلات، بخش قابل توجهی از بروز رسانی زیرساخت‌های بندر امام خمینی(ره) با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی یادآورشد: این درحالی است که سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از محل اعتبارات دولتی در بنادر استان خوزستان، بیشتر در حوزه تعمیرات اساسی با محوریت اسکله ها و پسکرانه‌ها و در حوزه ارتقاء زیرساخت‌های بندری و دریایی است.

فتحی با بیان اینکه در جریان انجام عملیات اجرایی بخشی از پروژه‌ها، موانعی وجود دارد، گفت: پیش از این با پیگیری‌های مدیریت بندر، بخشی از این موانع رفع شده است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برای رسیدگی فوری به دیگر موانع موجود در مسیر بهره‌برداری از دیگر پروژه ها نیز کمیته هایی مشترک بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و ادارات کل مستقر در سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شده که با انجام پیگیری‌های لازم، زمان تکمیل این سرمایه گذاری‌ها را کوتاه‌تر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و تصمیم گیری‌هایی که انجام شده، به زودی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اقدام در بنادر استان خوزستان از سرعت پیشرفت بیشتری برخوردار می‌شود.

به منظور توسعه تجارت دریامحور، ۸۶ پروژه زیرساختی با سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال در بنادر خوزستان در آستانه بهره برداری و یا در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.