تاثیر بنادر در تحقق اهداف صادراتی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

 مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه فاز دوم توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اهداف رشد مبادلات صادراتی محصولات تولیدی این منطقه تعریف شده است گفت: برای رسیدن به اهداف تجاری و اقتصادی تعریف شده در این طرح توسعه ای، زیرساخت های بندری، نقش تاثیرگذاری دارند.

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بیژن چگینی در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با مدیران و فعالان صنعت نفت و پتروشیمی اظهارداشت: اخیرا در عرصه سیاست اقتصادی جهان نکات مهمی به وجود آمده که جنگ اوکراین و سوریه نیز از جمله عوامل بروز این شرایط است.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها بخشی از اقدامات و سیاست های ایران در حوزه حمل و نقل کالاهای صادراتی را با تغییراتی همراه کرده است گفت: آینده پتروشیمی کشور، صادرات محور خواهد بود و باید از ظرفیت های بندری بیش از پیش استفاده کرد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اضافه کرد: در دوره ای که برجام به امضا رسید، کشورهای غربی ، خروج پتروشیمی از تحریم ها را به عنوان یک امتیاز برای ایران مطرح کردند؛ در حالی که این کشورها به محصولات تولیدی (پتروشیمی) نیاز دارند و عملا صادرات محصولات این صنعت، تحریم ناپذیر هستند.

وی همچنین خواستار ایجاد فرآیندی برای پوشش بیمه ای، ویژه کشتی های ایرانی (حامل محصولات پتروشیمی) شد که بعضا از سوی غرب مورد تحریم قرار می گیرند گفت: در صورت برخورداری شرکت های حمل و نقل دریایی از چنین بیمه ای، این شرکت ها با خسارات کمتری در عرصه تحریم ها روبرو می شوند.

دست‌یابی به بازارهای اروپایی و آفریقایی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی

چگنی در بخش دیگری از این نشست به خالی بودن بازار کشورهای اروپایی و آفریقایی از محصولات پتروشیمی ایران اشاره کرد و گفت: برای دست یابی به بازار این کشورها، نیازمند همکاری سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی گفت: در راستای این‌همکاری،  جذب شرکت های حمل و نقلی توانمند،  می تواند عملکرد صادراتی ایران به این مناطق را با رشد بیشتری همراه کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.