پایانه فله مایع مواد شیمیایی در بندر امام خمینی (ره) ایجاد می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان به برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی این اداره کل برای ایجاد پایانه فله مایع مواد شیمیایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مجموعه بندری امام خمینی (ره) در همجواری با یکی از قطب های بزرگ صنعت پتروشیمی کشور قرار دارد که می تواند به جذب ترافیک پایدار کالای نفتی و شیمیایی منجر گردد.

آقایی افزود: پایانه فله مایع مواد شیمایی بندر امام خمینی (ره) با هدف تامین تقاضای موجود و همچنین تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی تاثیرگذار است.

وی یادآورشد: برابر با برنامه ریزی های انجام شده، این پایانه در اراضی توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) احداث خواهد شد.

*جذابیت پایانه کانتینری بندر امام خمینی (ره) برای صاحبان کالا و فعالان اقتصادی کشور*

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در بخش دیگری از این‌گفت‌وگو به معرفی پایانه کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) پرداخت و اظهارداشت: این پایانه با ظرفیت سالانه 600 هزار TEU (تی ای یو) کانتینر یکی از ظرفیت‌های مهم کشور و بندر در راستای انجام ماموریت‌های خود در نیمه غربی کشور (باتوجه به تمرکز جمعیت و مراکز صنعتی منطقه) محسوب می‌شود.

آقایی ادامه داد: این پایانه با برخورداری از محوطه CY (سی وای ) و پس کرانه به مساحت تقریبی ۱۰۰ هکتار توان ارایه خدمات لجستیکی به انواع کانتینر را دارد.

وی به بهره مندی از انواع تجهیزات تخصصی پایانه کانتینری بندر امام اشاره کرد و گفت: از جمله این تجهیزات شامل گَنتری کِرین و انواع جَرثقیل ، ریچ استاکر و ترانستینر است که از ویژگی‌های مهم این پایانه محسوب می شوند.

آقایی گفت: با بکارگیری از این تجهیزات، امکان تخلیه و بارگیری انواع کشتی‌های کانتینری در این بندر فراهم گردیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: همچنین، برخورداری از محوطه های اِستاف و اِستریپ استاندارد به همراه 2 هکتار انبار CFS (سی اِف اِس) یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد این پایانه در راستای ایجاد ارزش افزوده در این مجتمع بندری به شمار می‌رود.

وی در خصوص دیگر مزیت های برجسته این پایانه گفت: دسترسی آسان به حمل و نقل ریلی به منظور کاهش هزینه‌های حمل و ایجاد مزیت رقابتی برای صاحبان کالا را می توان از دیگر مزیت‌های قابل توجه این پایانه کانتینری دانست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.