ارتفاع موج در دریای خزر به بیش‌از ۲ متر می‌رسد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از صبح امروز سه‌شنبه تا ظهر روز پنجشنبه این هفته ناامن اعلام کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از صبح روز سه‌شنبه با وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید، بارش باران و رعد و برق مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۱.۷ متر در مناطق نزدیک ساحل و ۲.۵ متری در فراساحل خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک ، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

در حال حاضر ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با چهار هزار و ۲۰۰ صیاد مشغول صیادی هستند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی یابـی هواشناسـی در نیمه غربی استان را ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه باکاهش دما ، بارش باران، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و باران، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال وقوع رعد و برق و در مناطق شرقی را نیز نیمه ابری از اواسط روز ابری بتدریج همراه با بارش باران، کاهش نسبی دما، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‏شنبه، نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.