کارگاه آموزشی جستجو و نجات دریایی ویژه سفرهای دریایی جام جهانی 2022 برگزار شد

دوره آموزشی جستجو و نجات دریایی در مقیاس بالا (MASS RESCUE) با هدف ارتقای ایمنی دریایی و آمادگی مراکز جستجو و نجات دریایی کشور در مرکز آموزش سازمان بنادر و دریانوردی در تهران برگزار شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نادر پسنده با اعلام این خبرگفت: با توجه به برگزاری مسابقات فوقبال جام جهانی ۲۰۲۲ در آذرماه سال­جاری و افزایش ترافیک سفرهای دریایی ملی و بین المللی بین بنادر جنوبی ایران و قطر، دوره آموزشی فوق الذکر در سطح مدیریتی مراکز MRCC کشور برنامه ریزی و اجرا شد.

وی بیان اینکه نقش مراکز جستجو و نجات دریایی در شرایط اضطراری بسیار اساسی است، افزود: کارگاه آموزشی جستجو و نجات دریایی ویژه جام جهانی ۲۰۲۲، بر اساس IMO MODEL COURSE ۳,۱۴ و در چارچوب کنوانسیون SAR، IAMSAR MANUAL و همچنین آخرین تجربیات و رهنمودهای فدراسیون بین المللی نجات دریایی IMRF برگزار شده است.

شایان ذکر است، مراکز جستجو و نجات دریایی کشور، شامل ۴ مرکز هماهنگی در دریای عمان و خلیج فارس و ۳ مرکز در حاشیه دریاچه خزر، با پتانسیل ۲۰ فروند شناور جستجو و نجات دریایی و بهره‌گیری از نیروهای متخصص دریانوردی، در تمام ایام سال آماده دریافت پیام­های اضطرار دریایی و انجام عملیات­های جستجو و نجات و امداد در دریا است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.