امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور با اشاره به اینکه قدرت و اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد، تصریح کرد: امروزه امنیت غذایی کشورها به امنیت دریاها گره خورده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسینی در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی ضمن تبریک روز جهانی دریانوردی به دریاییان کشور و تقدیر از سازمان بنادر به منظور توجه ویژه به مقوله دریا، اظهار داشت: صنعت شیلات با ۱۲ هزار شناور و ۳۸ اسکله مردمی دارای ناوگان بسیار بزرگی است و امیدواریم بتوانیم سهم صید خود را نسبت به گذشته افزایش دهیم.

وی افزود: باید بدانیم امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است و در آینده اقتدار کشورها به مدیریت دریا و غذا بستگی دارد.

رییس سازمان شیلات کشور با تاکید بر ضرورت همکاری و تلاش مضاعف تمامی ارگان های دریایی، عنوان کرد: سواحل و دریا باید به محیط زیستی و اقلیم زیستی برای آبزی پروری تبدیل شود.

حسینی ادامه داد: طی سال های آینده دریانوردان ایرانی باید علاوه بر فعالیت مطلوب در حوزه دریانوردی، بهره برداری پایدار از ظرفیت و نعمت خدادادی دریایی کشور در زمینه تولید غذا را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه خودکفایی و اقتدار در حوزه غذا به توجه ویژه به حوزه دریا و سواحل بستگی دارد، خاطرنشان کرد: باید با نگاه ملی فعالیت ها را پیش ببریم و شاهد پشتیبانی در بخش دریایی و بندری کشور باشیم و توسعه آب‌زی پروری دریایی را در دستورکار قرار دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.