ضرورت آموزش دریانوردان برای ناوگان کشور

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی که به همراه دیگر مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی و هفته ملی دریانوردی در نشست خبری با خبرنگاران سخن می‌گفت در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقا وضعیت دریانوردان، تصریح کرد: در این رابطه دو موضوع در دست اقدام است یکی بحث کیفیت آموزشی دریانوردان برای عرضه دریانوردان شایسته و ذی صلاح برای ناوگان ملی کشور و دیگری افزایش تعداد فارغ التحصیلان و یا فراگیران حرفه دریانوردی که هردوی این موضوعات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در مجموع ۵۸ مرکز آموزشی برای دریانوردان در کشور فعال هستند که از این مجموع هشت مرکز به تربیت افسران برای کشتی‌های اقیانوس پیما می‌پردازند. به همین منظور ارتقاء کیفیت آموزشی دریانوردان با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین حوزه آموزشی دریانوردان در جهان در دستور کار قرار دارد.

صفایی از دیگر اقدامات در جهت بهبود وضعیت دریانوردان به سامانه جامع الکترونیک خدمت رسانی به این قشر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی خدمات ارائه شده به دریانوردان از طریق این سامانه انجام می‌گیرد همچنین پروژه صدور گواهینامه‌های الکترونیک در دست اقدام است و به زودی قرارداد اجرایی آن منعقد می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به تلاش این سازمان برای ارائه برخی کمک‌های مالی به دریانوردان اشاره و خاطر نشان کرد: در حوزه کمی در حال بررسی برنامه‌هایی برای حمایت مالی از متقاضیان حرفه دریانوردی در سطوح افسری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برگرداندن کالای نفتی کشتی لانا به صورت کامل به کشتی خودمان انجام شد، گفت: مبادله با کشتی یونانی انجام خواهد شد و کشتی ما به آب‌های کشور برمی‌گردد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال جاری ۶٩ هزار میلیارد ریال پروژه از بودجه سازمان بنادر تعریف شده که قیمت تمام شده آن‌ها به بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان می‌رسد، ادامه داد: ۵٨ فروند شناور در انواع مدل در حال ساخت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.