دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی: سازمان برنامه به‌دنبال منحرف کردن پیمانکاران از اصل ماجراست

علی آزاد در نشست خبری شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: جامعه مهندسی کشور تامین زیرساخت‌های توسعه کشور طی 75 سال اخیر را برعهده داشته است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر 20 هزار کیلومتر بزرگراه، 25 هزار کیلومتر راه اصلی، 100 هزار کیلومتر راه روستایی، 1500 کیلومتر اتوبان درون‌شهری و… در کشور داریم.

وی با بیان این‌که در قراردادها از دولت می‌خواهیم به عهد خود وفا کند، افزود: ما به‌عنوان فعالان صنعت احداث به عهد خود وفا می‌کنیم و هزار نوع ریسک را می‌پذیریم و از دولت انتظار رفتار دوستانه، منصفانه و عاقلانه‌ای که سود مملکت باشد را داریم.

وی با اشاره به این‌که امروزه پیمان‌ها 4 برابر زمان قرارداد زمان می‌برد و این به زیان مملکت است، اظهار کرد: در گذشته ما درک مسئولیت اجتماعی داشتیم و امروز از مسئولان می‌خواهیم به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران در رابطه با عملکرد سازمان برنامه و بودجه در تعدیل شاخص قراردادهای پیمانکاری، گفت: «یک روزی مرغی چند عدد تخم می‌گذاری و روباهی می‌خواهد از مسیر بگذرد و به تخم مرغ‌ها بخورد. مرغ می رود آنطرف‌تر و بر سر خودش می‌زند و داد و بیداد می‌کند تا مسیر حرکت روباه را منحرف کند.»

آزاد افزود: یعنی کسی که آمده تخم‌مرغ‌ها را بخورد راهش را گم کند و رد شود. سازمان برنامه و بودجه تقریبا تعدیل‌هایی را که تعیین کرده، حداقل نصف هزینه‌های واقعی است، آنها می‌خواهند ما را از اصل موضوع منحرف کنند. ما وقتی 25 درصد را در اسناد خزانه از دست می‌دهیم این 3 درصد دیگر چیست که فکر ما را معطل آن کنند.

وی تصریح کرد: پولی که برای طرح‌های عمرانی دریافت می‌کنیم در مقابل مخارج مملکت هیچ است. یادم است آقای میرکاظمی روزی که آمد گفت باید سالی چند هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را بدهیم. فردا فرد دیگری بیاید می‌گوید 5 برابر این رقم را بابت بدهی دولت قبلی پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: باید پول پیمانکار را نقد پرداخت کنند و مملکت را آسوده کنند. بایستی کار به‌موقع و درست انجام شود تا هزینه‌ -پروژه‌های عمرانی- برای مملکت کمتر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments