مرز مهران از دو مسیر به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

به گزارش سی نیوز، سرپرست معاونت عمرانی استاندار در خصوص سهل‌الوصول بودن مرز بین المللی مهران گفت: مرز مهران از دو مسیر ریلی الف) مسیر اسلام آباد- چوار- ایلام- مهران- ب) مسیر اندیمشک- دهلران- مهران به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

سعید هژبری سرپرست معاونت عمرانی استاندار ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: استان ایلام در حال حاضر از دو مسیر تهران_کربلا و تهران_نجف به کشور عراق متصل است، در مسیر اول محور کرمانشاه، حمیل، مهران، زرباطیه عراق قرار دارد و عملیات اجرایی آن به صورت چهار خطه در حال انجام است و مسیر دوم پس از عبور از استان لرستان از محور آبدانان، مورموری و دهلران به مرز چیلات و نجف می‌رسد که طول این مسیر از پل زال تا مرز چیلات ۱۲۶ کیلومتر و به صورت آزاد راه است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه به صورت چهار خطه و ۸ کیلومتر تونل احداث شده است؛ بیش از ۶۰ درصد بزرگ راه‌های استان توسط نصب نیوجرسی، نصب علائم، خط کشی و… ایمن سازی شده و هم اکنون ۵۰ پروژه فعال به طول ۳۴۰ کیلومتر شامل بزرگ راه، راه اصلی، تونل، پل، تقاطع و… با اعتبار ۳۸۰۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص سهل‌الوصول بودن مرز بین المللی مهران و اقدامات جهت ریل گذاری تصریح کرد: مرز مهران از دو مسیر ریلی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود: الف) مسیر اسلام آباد- چوار- ایلام- مهران- ب) مسیر اندیمشک- دهلران- مهران در مسیر اول یک قطعه به طول ۱۷ کیلومتر با اعتباری معادل ۱۶۰۰ میلیارد ریال شروع شده و مابقی مسیر در دست مطالعه است.

وی ادامه داد: در مسیر دوم در پایان سال طی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی مورد بازدید قرار گرفت و دستور تکمیل مطالعات آن داده شد.

این مقام مسئول در خصوص نقش ریل گذاری در توسعه استان اضافه کرد: وجود زیر ساخت مناسب موجب توسعه صنعت حمل و نقل شده و منجر به توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد و با توجه به این که استان ایلام مزیت‌های مرز ایمن، طبیعت و اقلیم چهار گانه مناسب جهت گردشگری، دروازه عتبات و عالیات، وجود یادمان‌های ملی مانند قلاویزان و شرهانی و نیز منابع متعدد نفت و گاز دارد بایستی مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر محور حمیل-ایلام-مهران به عنوان محور اصلی برای ترانزیت کالا و صادرات به کشور عراق در دست اجرا است که مشخصات محور به صورت بزرگراه چهارخطه بوده و ۳۱ کیلومتر از آن حدفاصل شباب تا مرز بین استان ایلام و استان کرمانشاه است که حتی تاکنون مطالعه آن انجام نشده است که با اقدام استاندار و حمایت قرارگاه خاتم النبیاء در پایان سال گذشته در تعهد مطالعه و اجرای توسط قرارگاه قرار گرفت و مقرر است در آینده نزدیک مطالعه قطعه ۱ آن به طول ۱۰ کیلومتر شروع شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.