فاز اول مرکز تعمیرات لکوموتیو بندر خشک آپرین افتتاح شد

به گزارش سی نیوز، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از افتتاح فاز اول مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین خبر داد و گفت: با توجه به قول مساعد وزیر اقتصاد، به‌زودی گمرک در مرکز لجستیک آپرین مستقر می‌شود.

سید میعاد صالحی با یادآوری این‌که دولت سیزدهم توجه ویژه به توسعه حمل و نقل ریلی دارد، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های جهشی و تحولی اجرا شده تا در حوزه افزایش آماده به کاری لکوموتیوها، توسعه و ارتقاء عملیات به‌سازی و بازسازی خطوط، فعال کردن کریدورهای شمال- جنوب و شرق-غرب گام برداریم.

وی با تاکید بر این‌که حمل‌و‌نقل ریلی برای ایران یک فرصت بزرگ است که طی سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، افزود: بندهای 24 و 25 سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، توجه ویژه ای به اولویت ریلی و توسعه حمل و نقل ریلی شده است. در نتیجه امروز شاهد برنامه تحولی هستیم که متناسب با شرح فعالیت ها، موضوعات را رصد و پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که روی آن متمرکز شده ایم، بحث لکوموتیو به عنوان یکی از گلوگاه ها بود. در این راستا بر روی تعمیرات، نوسازی و بازسازی لکوموتیوهای موجود و تامین لکوموتیوهای جدید برنامه ریزی و اقدام شده و طی این مدت، میزان آماده به کاری لکوموتیو ها افزایش یافته است.

وی بیان کرد: توسعه و تجهیز مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین با توجه به موقعیت ممتاز این مرکز، در همین راستا صورت گرفت و قصد داریم تا حد امکان، تعمیرات لکوموتیو مرکز تهران را به آپرین منتقل کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: با توجه به قول مساعد وزیر اقتصاد، به‌زودی گمرک در مرکز لجستیک آپرین مستقر و شاهد افتتاح بندر خشک آپرین باشیم. این موضوع یک گام مهم در تحقق ماده 57 برنامه ششم توسعه و دستیابی حمل و نقل ریلی به سهم 30 درصد بار خواهد بود.

صالحی اضافه کرد: ایران دارای دو مزیت مواد معدنی و صنعت نفت و پتروشیمی است که با توجه به وجود حجم انبوه بار در این دو حوزه، حمل‌و‌نقل ریلی می‌تواند نقش به‌سزایی را در این زمینه ایفا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.