تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه به فناوری دانش‌بنیان

به گزارش سی نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: هدف ما در سال جدید، تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه ویژه به حوزه فناوری دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال پایدار است.

«سید میعاد صالحی» در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: هدف ما ارائه خدمات مطلوب به مسافران و افزایش رفاه مردم در قطارها است. حوادث ریلی طی ماه گذشته کاهش یافته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: انتظار است طی روزهای آتی معاونین و مدیران کل گزارشی از عملکرد ایام نوروز و همچنین برنامه‌های خود را برای توسعه حمل و نقل ریلی در سال ۱۴۰۱ ارائه کنند و نکات آن را با هم مرور کنیم و برنامه نهایی را به پیش ببریم.

صالحی ابراز امیدواری کرد که در سال پیش رو نظم و انضباط در همه کارها افزایش یابد و با تعامل و همکاری خوب بین مدیران و معاونان، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اهداف والای خود برسد. انتظار داریم در سال جدید آماده به کاری لکوموتیو، احداث خطوط اصلی و فرعی، تعمیر و نگهداری ناوگان و زیرساخت و حمل بار و رفاه مسافران ارتقای قابل توجهی یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ لازم است حکمرانی ریلی را در صنعت حمل و نقل شاهد باشیم. سعی ما مداخله حداقلی است. در بعضی موضوعات، راه آهن باید نقش تنظیم‌گر و ناظر را ایفا کند اما در برخی دیگر از موضوعات باید به عنوان نماینده حاکمیت، امور را در دست گرفته و نقش حاکمیتی خود را بازی کند و در جایی هم لازم است امور را کاملاً به بخش خصوصی واگذار کرده و نقش نظارتی داشته باشد.

صالحی افزود: اساساً وظیفه ما ایجاد شرایط مساعد برای ارتقای ایمنی و تسهیل و رشد حمل بار و مسافر است که در نهایت موجب توسعه حمل و نقل ریلی خواهد بود و آن زمان است که می‌توانیم در رابطه با سهم ۲۰ درصد مسافری و ۳۰ درصد باری برنامه ریزی عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: این شعار دلالت بر هوشمندی رهبر معظم انقلاب دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا محقق شود. باید لوازم این مهم اندیشیده شود و در نهایت خروجی و نتیجه کار ملاک قرار خواهد گرفت.

صالحی تاکید کرد: هدف ما در سال جدید، تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه ویژه به حوزه فناوری دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال پایدار است که با اهتمام لازم و تلاش مضاعف راه آهن در این حوزه سربلند خواهد شد. امیدواریم سال پیش رو همراه با موفقیت برای شما عزیزان باشد و با همراهی و همکاری همه خانواده بزرگ ریلی بتوانیم صنعت ریلی کشور را به جایگاه والای خود برسانیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.