مقایسه تعداد تحریم‌های وضع شده علیه روسیه، ایران و سوریه

به گزارش سی نیوز، به نقل از راشاتودی، حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شده این کشور از نظر تعداد تحریم‌های اعمال‌شده بر آن در رتبه اول دنیا قرار بگیرد.

بیش‌از 5530 کسب‌وکار، شخص یا نهاد از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

قبل‌از آن، ایران با 3616 نهاد و فرد تحریم شده در رتبه اول دنیا قرار داشت. اقدامات تحریمی علیه ایران طی یک دهه اعمال‌شده بود و اساساً به برنامه اتمی آن مربوط می‌شود. درحالی‌که حدود نیمی از تحریم‌های ضدروسی طی دو هفته گذشته صورت‌گرفته است

به‌طورکلی از 22 فوریه بیشتر تحریم‌ها علیه روسیه یعنی 2427 تحریم علیه اشخاص حقیقی صورت‌گرفته است. 343 نهاد حقوقی از جمله کسب‌وکارها، بانک‌ها و مؤسسات دولتی هم تحریم شده‌اند. سوئیس بیشترین تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده‌است، 568 تحریم در برابر 518 تحریم اعمال‌شده از طرف اتحادیه اروپا.

دراین‌بین آمریکا با وجود این‌که بزرگ‌ترین منتقد حمله روسیه به اوکراین بوده، تنها 243 تحریم علیه مسکو اعمال کرده‌است، یعنی بسیار کمتر از کانادا و استرالیا.

علی‌رغم تحریم‌های سنگین غرب علیه اقتصاد روسیه، نخست‌وزیر این کشور اخیراً اعلام کرده کشورش برای پیامدهای اقتصادی این تحریم‌ها آماده‌است.

بعد از روسیه و ایران، سوریه (2608) بیشترین تحریم‌ها را متحمل شده‌است و پس‌از آن کره شمالی (2077)، ونزوئلا (651)، میانمار (510) و کوبا (208) قرار دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.