انتقاد وزیر راه از بودجه سال آینده حمل‌ونقل: با بودجه نگهداری یک آزادراه نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم

به گزارش سی نیوز،  رستم قاسمی با بیان اینکه نیروی انتظامی در سراسر کشور به مردم خدمات رسانی می‌کنند و ماموریت‌های متنوعی دارد، اظهار کرد: امسال طبق پیش‌بینی‌ها ترددها افزایش خواهد داشت و ستاد سفرهای نوروزی از روزهای گذشته در وزارت راه و شهرسازی مشغول به کار شده‌اند. طبق گزارش‌های اعلام شده، آمار فوتی‌های تصادفات کاهش داشته اما بازهم کافی نیست و اگر هر دستگاه به مسئولیت خود به خوبی عمل کند، در این مسیر موفق خواهیم بود.

وی با یادآوری 24 هزار پرسنل در بخش راهداری جاده‌ای مشغول به فعالیت هستند و برنامه ریزی شده از 25 اسفند تا 14 اسفندماه در کنار پلیس به مسافران نوروزی خدمات رسانی کنند، افزود: بخش جاده‌ای کشور بیشترین حمل و نقل را به خود اختصاص داده است، همچنین سال گذشته ٨ میلیون‌ مسافر در بخش دریایی تردد داشتند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از لحاظ زیر ساخت و ناوگان دچار مشکلاتی هستیم، گفت: ناوگان هوایی سن بالایی دارد و این موضوع نگران کننده است؛ همچنین در حوزه ریلی 500 لوکومتیو در حال  فعالیت هستند که به دلیل نقصانی که وجود دارد سرعت آن‌ها بسیار پایین است.  بیش از 450 هزار کامیون در جاده‌های کشور در حال تردد هستند که حداقل 160 هزار کامیون باید از رده خارج شوند.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌ها برای نگهداری جاده‌ای باید 3 درصد هزینه شود، گفت: با وجود اینکه طبق محاسبات عدد بزرگی برای نگهداری جاده‌ای نیاز است، هیچ رقمی برای نگهداری جاده‌‌ها در بودجه سالانه وزارت راه و شهرسازی مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه بیش از ٢٢0 هزار جاده آسفالته در کشور وجود دارد، افزود: بودجه حمل و نقل سال آینده 20 هزار میلیارد تومان است که معادل هزینه نگهداری تنها یک آزادراه در کشور است.  نمی‌توان با این بودجه تحول ایجاد کرد و باید روش‌های دیگری جایگزین شود که علیرغم همه مسائل تلاش می‌کنیم عید نوروز خوبی با حداقل تلفات برای مسافران رقم بزنیم.

وی وعده داد: برنامه‌ای برای ایجاد یک تحول بزرگ برای حمل و نقل کشور در حوزه‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست که با اجرای مصوبات و عملیاتی شدن توافقنانه‌های منعقد شده با کشورهای مختلف محقق خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.