روسیه و چین تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنند

به گزارش سی نیوز، به نقل از راشاتودی، منابع مطلع گزارش داده‌اند که گازپروم (غول انرژی روسیه) ممکن است از ذخایر عظیم گاز طبیعی خود در ساخالین که تحت تحریم‌های ایالات متحده است، استفاده کرده و طبق قراردادی که اخیراً امضا شده است، از طریق دریا به چین سوخت رسانی داشته باشد.

افراد مطلع می‌گویند ممکن است بزودی از این میادین گاز به چین صادر شود، این در حالی است که آمریکا در سال ۲۰۱۵ این میادین را مورد تحریم‌های خود قرار داده بود.

یوژنو کیرینسکیو، بزرگترین ذخایر گاز طبیعی گازپروم در خاور دور است که دارای ۷۱۱.۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و ۱۱۱.۵ میلیون تن میعانات گازی بوده که قرار است سالانه ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز تولید کند.

این میدان عظیم همچنین دارای نفت است و تحریم‌های ایالات متحده مربوط به اکتشاف یا تولید نفت یا گاز در آب‌های عمیق روسیه است. این محدودیت‌ها مانع از استفاده شرکت‌های خارجی از هیدروکربن‌ها در چنین میدان‌هایی می‌شد.

هفته گذشته، گاز پروم و شرکت ملی نفت چین (CNPC) دومین توافق بلندمدت بزرگ خود را برای تأمین ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از خاور دور روسیه اعلام کردند. گازپروم گفت که پس از رسیدن پروژه به ظرفیت کامل، حجم عرضه گاز خط لوله روسیه به چین از مسیر خاور دور به ۴۸ میلیارد متر مکعب در سال خواهد رسید.

به گفته منابع آگاه، گاز صادراتی و معامله شده روسیه به چین می‌تواند از میدان کیرینسکیو است که باید در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ راه اندازی شود، تأمین می‌شود.

یکی دیگر از منابع می‌گوید: “بدون شک گاز صادراتی روسیه به چین از این میدان یوژنو-کیرینسکویه خواهد بود، “.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.