تحویل 257 هزارتن سوخت سبک و سنگین‌ شناور‌‌ در قالب حمل ترکیبی کشتیرانی

به گزارش سی نیوز، به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت با انتشار گزارشی ‌به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از رشد ۴۵ درصدی عملکرد این گروه کشتیرانی طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

در این گزارش ضمن اشاره به اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۴۰ فروند انواع شناور‌های فله‌بر، کانتینربر، چند منظوره، حمل کالای عمومی، تانکر، فراساحل، مسافری، رو رو، بارج و خدماتی به صورت مالکیتی و با ظرفیت حمل ۵.۱ میلیون DWT در اختیار دارد، تصریح شده است: کشتیرانی با در اختیار داشتن این امکانات موفق به حمل بیش از ۱۹ میلیون تن انواع محمولات در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ شده است که بیانگر افزایش ۴۵ درصدی عملکرد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ است.

بر اساس این گزارش، حجم عملکردی یاد شده کسب سهم ۲۱ درصدی از حمل محمولات وارداتی و صادراتی غیرنفتی کشور طی ۹ ماه نخست سال جاری را برای این گروه بزرگ کشتیرانی در بر داشته است.

در بخش فله با مدیریت انواع شناور‌های فله‌بر، چند منظوره و تانکر در دریا‌های آزاد و حمل قریب به ۱۱ میلیون تُن انواع کالای فله خشک، عمومی و محمولات تانکری در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ رشد ۲۹ درصدی‌ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ در بنادر جنوبی کشور ثبت شده است.

شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان بازوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر نیز با مدیریت شناور‌های چندمنظوره موفق به حمل بیش از ۱.۳ میلیون تُن انواع کالا در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ شده است؛‌ با این حجم از عملیات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۲۱ درصدی را در عملکرد به ثبت رسیده است و این میزان برابر با اخذ سهم بیش از ۳۲ درصدی از واردات و صادرات محمولات غیرنفتی در بنادر شمالی کشور است.

۱۱ فروند شناور فراساحل این گروه در بنادر جنوبی کشور ۲۹۴۷ روز عملیات را در ۹ ماهه سال جاری انجام داده‌اند، همچنین در بخش مسافری و رو-رو، سه فروند شناور در بنادر جنوبی ۶۵۰۸ نفر مسافر را در مسیر‌های داخلی و خارجی طی ۹ ماه نخست سال جاری جابه‌جا کرده‌اند که نسبت به جابه‌جایی مسافر طی سال ۹۹ که به علت شیوع کرونا به ۸۰۰ نفر تقلیل یافته بود رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

‌در حوزه حمل و نقل ترکیبی نیز رکورد حمل ریلی ۳۲۸۹ TEU محمولات کانتینری و قریب به ۵۷۱ هزار تن کالای غیرکانتینری طی مدت یاد شده، ثبت شده است، در این راستا بیش از ۲۴۶ هزار تن سوخت سنگین و ۱۱ هزار تن سوخت سبک مورد نیاز شناور‌ها تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ با استفاده از امکانات حمل و نقل جاده‌ای و ریلی گروه کشتیرانی، تحویل شناور‌ها شده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.