کمک مالی 51 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به قرقیزستان

 

 

بانک توسعه آسیایی برای خرید 120 اتوبوس برقی 51 میلیون دلار کمک مالی به قرقیزستان اختصاص می دهد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، بانک توسعه آسیایی یک پروژه مالی 50.65 میلیون دلاری را برای کمک به قرقیزستان برای خرید اتوبوس‌های برقی باتری‌دار و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل در بیشکک پایتخت تصویب کرد که باعث بهبود کیفیت هوا، کاهش انتشار کربن و کاهش تراکم جاده‌ها می‌شود.

بخش حمل و نقل منبع اصلی آلودگی هوا در بیشکک است. رشد سریع تعداد خودروهای سواری و وانت شهری منجر به وخامت کیفیت هوا در بیشکک در سال‌های اخیر شده است. علی رغم پتانسیل قابل توجه منابع انرژی تجدیدپذیر، قرقیزستان به شدت به واردات سوخت‌های فسیلی برای حمل و نقل وابسته کرده است، به طوری که 28 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح ملی را بخش حمل و نقل تشکیل می‌دهد.

از این رو بانک توسعه آسیایی آماده حمایت از قرقیزستان برای بهبود کیفیت هوا، افزایش امنیت انرژی، مقابله با تراکم ترافیک و برای انجام کمک‌های تعیین شده ملی تحت توافقنامه پاریس از کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی است.

به گفته «اوگنی ژوک اف»، مدیر کل آسیای مرکزی و غربی، این پروژه در راستای استراتژی 2030 بانک توسعه آسیایی به دولت کمک خواهد کرد تا استفاده از روش‌های حمل و نقلی محیط زیستی را از اولویت‌های اصلی سیاست خود اعلام کند.

یاد آوری می شود که قرقیزستان در سال 1994 به بانک توسعه آسیایی پیوست. از آن زمان، بانک توسعه آسیایی بیش از 1.3 میلیارد دلار وام و 811 میلیون دلار کمک بلاعوض و 69 میلیون دلار کمک تکنیکی ارائه کرده است.

بانک توسعه آسیایی در سال 1966 تأسیس شد و دارای 68 کشور عضو است که 49 کشور آن در خود منطقه هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.