افزایش تردد ترانزیتی عامل مشکلات اخیر مرز سرو ارومیه است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش تردد کامیون‌های ترانزیتی از مرز گوربولاغ ترکیه به علت اقدامات عمرانی طرف ترکیه طی روزهای اخیر گفت: در همین راستا کامیون‌های ترانزیتی از منطقه بازرگان به سمت سرو هدایت شده‌اند که منجر به مشکلاتی در تردد شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، نادر صادقی در دهمین شورای ساماندهی مبادلات مرزی در سال جاری با موضوع “روان سازی مبادلات مرزی به منظور حداکثر رساندن ظرفیت صادرات” با اشاره مطلوب نبودن تردد در پایانه مرزی سرو پس از افزایش عبور و مرور کامیون‌های ترانزیتی افزود: طبق تدابیر اندیشیده شده، هرچند در روز‌های گذشته صف‌های کامیون‌های ترانزیتی در مرز سرو کاهش داشته است، ولی با افزایش میزان تردد‌های ترانزینی، دچار مشکلاتی در روان سازی خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه پایانه مرزی سرو در سال ۱۳۴۱ ایجاد شده است، گفت: این پایانه در سال ۱۳۷۲ رسمی شده است.

ارسلان شکری افزود: پایانه مرزی سرو رو جز پایانه‌های مهم آذربایجان‌غربی بوده و میزان تردد از آن در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قبل از اخذ عوارض و شیوع ویروس کرونا میزان تردد مسافران منطقه مرزی سرو، سالانه به بیش از یک میلیون نفر می‌رسید، اظهار داشت: شرایط وضع شده و شیوع ویروس کرونا تردد مسافران را کاهش داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان خروج و ورود مسافران در پایانه مرزی سرو طی سال جاری به ۷۲ هزار نفر رسیده است، گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۹ هزار نفر بود.

وی با بیان اینکه مشکل صف‌های کامیون‌های ترانزیتی در این منطقه در سه حوزه بیرون پایانه، داخل پایانه و طرف ترکیه مطرح است، افزود: در شرایط فعلی نیازمند ایجاد امکانات رفاهی در قالب توسعه هستیم.

شکری با اشاره یه اینکه مسیر تازه تاسیس مرز سرو و نزدیکی آن به مرکز استان یکی از دلایل دیگر در افزایش تمایل به تردد از این نقطه مرزی است، بیان کرد: البته قسمتی از راه منتهی به پایانه نیازمند تعریض است.

وی همچنین در رابطه با مصوبه شورای تامین در استقرار مرزبانی در ایست و بازرسی منطقه سرو، مدعی شد که پس از عملی شدن حضور مرزبانی، مشکلات مربوط به گالن به دست‌ها در این منطقه تا حد بسیار زیادی رفع شده است.

وی همچنین خواستار ایجاد کانکس‌هایی برای استقرار ترخیص کنندگان‌شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.