طرح 9 ماده‌ای حوضه آبریز زاینده رود راه حل بحران آب

 

معاون اسبق وزارت نیرو در امور آب و آبفا گفت: حل مسئله آب حوضه آبریز زاینده رود نیاز به راهکار محیرالعقول ندارد و تنها با اجرای قانون شورای عالی آب می‌توان مشکلات را حل کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، رسول زرگرپور با اشاره به سفر وزیر نیرو به اصفهان به منظور پیگیری مشکلات ناشی از بحران آب در این استان گفت: در طول یک دهه گذشته، وزرا و روسای جمهور بسیاری به منظور پیگیری بحران آب اصفهان به این استان سفر کردند، اما هیچ یک از این سفرها منتهی به حل مسئله اصلی استان اصفهان یعنی کم آبی نشده است.

معاون اسبق وزارت نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به سفر تبلیغاتی حسن روحانی به اصفهان در سال 1396 گفت: من به واسطه تبلیغاتی بودن این سفر، در کنار رئیس جمهور حضور نداشتم، اما سفر روحانی در آن مقطع زمانی به اصفهان با قول احیای رودخانه زاینده رود همراه شد و این قول به دلایل روشن عملی نشد.

وی با اشاره به دلیل عملی نشدن قول مقامات پیرامون احیای رودخانه زاینده رود و حل مسئله آب اصفهان افزود: مسئله این است که مقامات رده بالا در هر دولت تا کنون عزم لازم و تصمیم قطعی برای مشکلات حوضه آبریز زاینده رود را نداشته‌اند.

*مصوبه 9 ماده‌ای حوضه آبریز زاینده رود راهکار حل بحران آب منطقه

زرگرپور با اشاره به این که راهکارهای حل مسئله آب حوضه آبریز زاینده رود در قالب قوانین و مقررات کشور وجود دارد، گفت: تنها امر مغفول در مسئله حل بحران آب حوضه آبریز زاینده رو بی‌توجهی نسبت به قوانینی است که در حال حاضر در بالاترین سطح کشور تصویب شده‌اند، اما اجرا نمی‌شوند.

معاون اسبق وزارت نیرو در امور آب و آبفا گفت: مصوبه 9 ماده‌ای حوضه آبریز زاینده رود در سال 1392 با نگرش احیای تالاب گاوخونی در بالاترین سطح یعنی در شورای عالی آب کشور تصویب شده و این مصوبه می‌تواند مشکلات آبی شکل گرفته در این منطقه را حل کند.

وی در بیان اینکه اجرای مصوبه 9 ماده‌ای حوضه آبریز زاینده رود در بازه زمانی 5 ساله مشکلات آب این منطقه را درمان خواهد کرد، ادامه داد: حل مسئله آب حوضه آبریز زاینده رود نیاز به راهکار محیرالعقول ندارد و تنها اجرای قانون شورای عالی آب می‌شود مشکلات را حل خواهدکرد.

*مردم تنها اجرای قوانین را مطالبه می‌کنند

زرگرپور در بیان اینکه وزیر نیرو برای حل مسئله در سفر به اصفهان می‌بایست بدون توجه به جوسازی‌ها با قدرت زمینه اجرای مصوبات شورای عالی آب را مهیا کند، گفت: درخواست همه مردم منطقه و کشاورزانی که نسبت به وضعیت موجود معترض هستند، تنها اجرای قوانین است که پیش از این به تصویب رسیده است.

معاون اسبق وزارت نیرو در امور آب و آبفا در تشریح این مسئله که اجرای مصوبه 9 ماده‌ای حوضه آبریز زاینده رود نیازمند ورود چندین وزیر است، اما وزیر نیرو می‌تواند هماهنگی این مسئله را برعهده بگیرد، گفت: در 1 دهه گذشته گفتاردرمانی و قول‌درمانی مسئولان در عالی‌ترین سطح تجربه شده و حنای این مسائل دیگر برای مردم رنگی ندارد.

زرگرپور در پایان گفت: حل مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود با اجرای قانون در قالب یک اقدام انقلابی و با عزمی راسخ امکان‌پذیر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.