روابط عمومی؛ ابزار تولید سرمایه اجتماعی
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر بناست روابط عمومی زینت المجالس باشد و فعالیت سنتی از آن بخواهند نیازی به حضور ما نیست؛ اما اگر قرار باشد به چشم ابزار تولید سرمایه اجتماعی برای مجموعه مهم وزارت جهاد کشاورزی وارد عمل شود نیاز به بازنگری در آن وجود دارد.
به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا ، «علیرضا رضازاده» در مراسم معارفه خود به عنوان مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که وزارت جهاد کشاورزی یک تقدس دارد و آنهم وجود شهدای شاخص در این وزاتخانه است، گفت: نام جهاد همیشه بهعنوان یک نام مقدس بوده و ترکیب آن با کشاورزی امر مقدس است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، وزارت جهاد کشاورزی از حوزه مسوولیتی وسیع برخوردار بوده و از صبحانه تا شام ارتباط بسیار مهم و راهبردی با سفره مردم دارد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروزه تولید سرمایههای اجتماعی کار مجموعههای اطلاعرسانی و روابط عمومی است.
وی یادآور شد: هیچ نظام سیاسی و قدرت اقتصادی و مجموعه ای کارآمد بدون در نظر گرفتن رکن رسانه نمیتواند سرپا بماند.
رضازاده با تأکید بر اینکه توقع وزیر جهاد کشاورزی، کار جدیدی را در این حوزه میطلبد، یادآور شد: باید فعالیتهایی را شروع کنیم که شان و جایگاه حوزه اطلاعرسانی و ارتباطات را ارتقاء اساسی دهیم.
« علیاکبر متکان » سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی هم در مراسم معارفه ریس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه روابط عمومی بدون اغراق از تمامی معاونتها مهمتر است، افزود: روابط عمومی منعکسکننده فعالیتهای وزارت جهاد کشاورزی است.
وی اضافه کرد: برخی روابط عمومی را به آئینه تشبیه میکنند؛ آئینه صرفاً ظاهر را نشان میدهد اما روابط عمومی بالاتر از آئینه قرار دارد زیرا عمق فعالیتهای وزارتخانه را به تصویر می کشد.
متکان با اشاره به برنامههای اعلام شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید برنامههای وزیر جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی را قدمبهقدم تعقیب کند و نشان دهد که وزارت جهاد کشاورزی در طول شش ماه تا یک سال آینده چه میزان به اهداف این برنامهها دست پیدا کرده است.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: روابط عمومی بیانکننده روابط کل وزارتخانه، ارتباط معاونتها باهم و با سازمانها و شرکتهای تابعه است و میتواند با رصد و پایش یک تجزیهوتحلیل مناسب در این زمینه ارائه دهد.
وی با بیان اینکه نیروی متخصص باید کیفی باشد و این نیرو باید با تمام زیر بخشهای وزارت جهاد کشاورزی آشنایی داشته باشد و بتواند تجزیهوتحلیل کند، تصریح کرد: در عصر ارتباطات، رسانه و دیجیتال هستیم و غرب از طریق رسانه و با استفاده از نرمافزارها و سختافزارها، دنیا را تحت اختیار خود قرار داده است.
به گفته سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، این معاونت وظیفه دارد ابزار، نرمافزارها و سختافزارهایی را که مرکز روابط عمومی به آن نیاز دارد در اختیار این بخش قرار دهد و با اقداماتی که در وزارتخانه انجامشده ارائه این امکانات میسر خواهد بود.
بخشی از اعتبارات واحدهای تابعه در اختیار روابط عمومی قرار داده شود
« علیمراد سرافرازی» رییس پیشین مرکز روابط عمومی نیز در این مراسم اظهار کرد: مجموعه افرادی که در روابط عمومی مشغول فعالیت است یک سرمایه بهحساب میآیند.
وی با تاکید بر ضرورت تامین مالی و اعتباری روابط عمومی، افزود: متأسفانه ردیف اعتباری خاصی برای روابط عمومی دیده نشده و این موضوع سبب از بین رفتن نوآوری و انجام کارهای بزرگ در حوزه رسانه میشود.
سرافرازی گفت: باید بخشی از اعتبارات واحدهای تابعه در اختیار روابط عمومی قرار داده شود یا موانع قانونی برای ارتباط با بخش خصوصی برطرف و شکلی طراحی شود که روابط عمومی بتواند یک جریان ثابت اعتباری را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه باید ارتقای خبرگزاری وزارت جهاد کشاورزی تلاش کرد، اضافه کرد: به نظر می رسد باید مشکلات اساسی در حوزه روابط عمومی بررسی و رفع شود.
پیش از این علیمراد سرافرازی در سمت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی فعالیت داشت.
نظرات بسته شده است.