قرارداد کار مصوب دریایی در مرحله نهایی شدن است/ دریانوردان در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در دوران سختی که به واسطه شیوع بیماری کرونا پشت سر گذاشتیم، لحظه ای فعالیت های حمل ونقل دریایی کشور و به طور کلی در تمام حوزه های دریایی متوقف نشد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، وی تاکید کرد: حتی تحریم های ناجوانمردانه، ظالمانه و غیرقانونی که ناوگان تجاری ما را هدف گرفته بود، نتوانست بر اراده دریانوردان کشور ما غلبه کند.

راستاد در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالبات دریانوردان کشور گفت: بخش مهمی از دریانوردان در رابطه با حقوق و دستمزد خود ابراز نگرانی می کنند و این مطالبه را به طرق مختلف با ما مطرح کرده اند و همترازی با نرم های بین المللی را خواستار شده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون دریانوردان از دیگر مطالبات آنها است، اعلام کرد: مکاتبات ما با وزارت بهداشت منجر به این شده که دریانوردان در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا قرار دارند و ما منتظریم تا در مراحل جدیدی که برای واکسیناسیون فراخوان داده می شود، دریانوردان را در مرحله واکسینه کردن قرار دهیم و این ریسکی که به طور طبیعی به لحاظ محدودیت فضای کار در شغل دریانوردی وجود دارد، مرتفع شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به تسهیل پروسه تمدید اعتبار گواهی نامه ها گفت: تلاش می کنیم تا در حداقل زمان ممکن مراحل تمدید گواهی نامه های شایستگی را انجام دهیم. هرچند که  در دوران کرونا در چند مرحله بدون نیاز به مراجعه، گواهی نامه ها را تمدید کردیم و این روند تا زمانی که تهدید بیماری کرونا کاملا مرتفع نشده، ادامه دارد.

وی افزود: در عین حال امیدواریم با همت شرکت های کشتیرانی نگرانی دریانوردان از بابت پرداخت حقوق به صورت ارزی که بعضا به صورت معادل ریالی، کمتر از نرخ واقعی ارز داده می شود، برطرف شود.

این مسئول همچنین گفت: بخش دیگری از مسائل که متوجه خود سازمان بوده، تعدد و تکرر دوره های آموزشی و بعضا بازآموزی و تجدید آزمون ها مخصوصا آزمون های شفاهی بری فرماندهان ناوگان کمتر از سه هزار GT یا ظرفیت ناخالص بوده که این مسئله به لحاظ برخی از یافته های سوانح دریایی برای افرادی بود که علیرغم داشتن گواهی نامه شایستگی، تجربه دریانوردی کمتری داشتند و صرفا با آزمون شفاهی حصول اطمینان می شود از اینکه نیروهای واقع در سمت حساس فرماندهی، از هر لحاظ آمادگی فنی، تجربی و علمی لازم را برای راهبری شناورهای تحت فرماندهی خود دارند.

وی در پایان تاکید کرد: درمجموع مطالبات دریانوردان مخصوصا در روزی که متعلق به آنها است، در اولویت امور ما قرار دارد و امیدواریم همه شرکت های کشتیرانی به این مقوله مهم توجه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.