بندر امیر آباد به سرعت به بندر نسل سوم تبدیل می شود؛ سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر امیر آباد

همزمان با چهلمین سالگرد جشن انقلاب اسلامی و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات اجرایی و بهره برداری ۴ پروژه سرمایه گذاری و توسعه ای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مازندران شروع شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، گفت: در پروژه های توسعه ای و عمرانی بندر امیرآباد مجموعا ۱۴۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دربانوردی با بیان اینکه در پروژه های دهه فجر بندر امیر آباد به طور مستقیم برای ۱۲۰ نفر اشتغال زایی می شود، افزود : طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری بندر امیرآباد ، بر اساس قرارداد بلند مدت BOT و با مشارکت بخش خصوصی به انجام می رسد.

وی تاکید کرد: رویکرد بندر امیرآباد ” توسعه پسکرانه بندری ” در کنار فعالیت های حمل و نقل دریایی و لجستیکی است.

به گفته راستاد، رویکرد ایجاد مراکز صنعتی و تولیدی در پسکرانه بندر امیرآباد مازندران، می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق  اقتصادی منطقه ایفا کند.

مدیرعامل سازمان ینادر و دریانوردی، با تاکید بر اینکه ” بندر امیرآباد به سرعت به سمت تبدیل شدن به بندر نسل سومی گام بر می دارد”، توضیح داد: بنادر نسل سوم، صرفا مکانی برای تغییر شیوه حمل و نقل نیستند، بلکه همزمان فعالیت های ارزش افزدوه تولیدی نیز در آنها شکل گرفته و فعال است.

وی با اشاره به پسکرانه هزار هکتاری بندر امیرآباد، این ظرفیت و پتانیسل را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی مناسب دانست.

راستاد همچنین از در دست تکمیل بودن تعداد دیگری از واحد های تولیدی در بندر امیرآباد خبر داد که اخیرا عملیات اجرایی شان شروع شده بود.

همچنین نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و تجهیز بندر امیرآباد به واسطه این که پیشرانه توسعه در مازندان محسوب می شود، بسیار حائز اهمیت است.

علی محمد شاعری در مراسم شروع به کار عملیات اجرایی پروژه های سرمایه گذاری در بندر امیرآباد، تاکید کرد: زیرساخت ها، ظرفیت های تخلیه و بارگیری و پسکرانه مناسب سبب شده بندر امیر آباد مازندران مورد استقبال و اقبال سرمایه گذاران قرار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به بخشودگی تعرفه  گمرکی و معافیت های مالیاتی در بندر امیرآباد، اظهار داشت: سیاست گذاری های اخیر سازمان بنادر و دریانوروی در حوزه حمل و نقل دریایی، چشم انداز روشنی را برای این منطقه نوید می دهد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بندر امیرآباد با سرعت در حال توسعه و پیشرفت است، از افتتاح کارخانه تولید mdf با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی، در آینده ای نزدیک، خبر داد.

شاعری مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه زیر بنایی و رو بنایی بندر امیر آباد را گام های جدی برای تبدیل شدن این منطقه به منطقه آزاد تجاری ارزیابی کرد و آن را در راستای توسعه صادرات و تسهیل واردات موثر دانست.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.