قزاقستان برای حمل دام زنده به ایران اعلام آمادگی کرد؛ حضور سرمایه گذاران قزاقستانی در بندر انزلی

 

 

 

سرکنسولگری ایران در اکتائو قزاقستان با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این دیدار موضوعاتی همچون امکانات و توانمندی های بندر اکتائو، مجتمع بندری انزلی و دیگر بنادر شمال کشور، آمادگی کشور قزاقستان جهت حمل دام زنده، حضورسرمایه گذار قزاقستانی در بندرانزلی، توسعه گردشگری دریایی فی مابین بنادر شمالی و قزاقستان با توجه به زیرساخت های فعلی و توسعه ای بنادر شمالی و همچنین اعلام آمادگی پذیرش غلات کشور قزاقستان با توجه به سیاست های کلان کشور در تامین کالاهای اساسی از طریق دریای خزر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین شهردار و اعضای شورا شهر بندرانزلی با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کردند. در این دیدار موضوعاتی همچون تشکیل کارگروه تخصصی گردشگری در سطح شهرستان با حضور کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، ساخت موزه دریایی مجازی، همکاری و همیاری در راستای زیباسازی شهری و پل تاریخی این شهرستان، بازسازی مزار “یدالله بایندر” نخستین شهید نیروی دریایی شمال کشور، توسعه گردشگری دریایی، ساماندهی اسکله های شناور سطح شهرستان و افتتاح اسکله شناور اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تا پایان سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است تفاهمنامه ای فی مابین شهرداری و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان درراستای تعامل شهر با بندر و خرید اراضی شهرداری بندرانزلی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به امضا رسید.

بندر انزلی پرسابقه ترین بندر کشور با سابقه ۱۰۰ ساله است و همواره در بنادر شمال به عنوان یک برند مهم قابل توجه بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی بوده است و از دیرباز این بندر دروازه اروپا برای تبادل کالا بوده است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.