در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر با مدیر بنادرآذربایجان عنوان شد: ارایه مشوق های متقابل به سرمایه گذران بندری دو کشور

در نشست مشترک بین مدیران عامل بنادر دو کشور ایران و آذربایجان، بر موانع زدایی با هدف رونق تجارت و تسهیل سرمایه گذاری های بندری تاکید شد.

به گزارش سی نیوز، محمد سعیدی پور؛ مدیرکل موافقت نامه ها و توسعه بازار در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به نشست مشترک محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر ایران و طالح زیادف؛ مدیر بنادر آذربایجان، از بررسی راهکارهای رونق تجارت و توسعه گردشگری دریایی خبر داد و اظهار داشت: توسعه همکاری ها در دستور کار دو کشور قرار گرفته است. توسعه صادرات و ترانزیت از جمله راهبردهای ایران در خزر محسوب می شود.

وی گفت : در نشست مشترک، مدیران عامل بنادر دو کشور ایران و آذربایجان بر ایجاد تأسیسات و کارخانجات برای پردازش و ارزش افزوده روی کالاهای ورودی ابراز علاقه مندی کردند.

به گفته وی، با پیشنهاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران مقرر شد طی یادداشت تفاهمی به سرمایه‌گذاران و تجاری که از بنادر ایران در دریای خزر بهره برداری می کنند، تخفیفات ویژه ارایه شود.

سعیدی پور با بیان اینکه مقرر شد ارایه مشوق ها به بهره‌برداران بندری در خزر متقابل باشد و توسط دولت آذربایجان نیز صورت گیرد ، در خصوص توسعه گردشگری دریایی گفت: مدیران عامل بنادر دو کشور با تاکید بر اینکه باید راهکار های رونق مسافرت و گردشگری دریایی در جلسات کارشناسی بررسی شود ، بر « کوتاه سازی فرایند های طولانی » و « فراهم سازی ابزارهایی مثل شناور های مسافری » تاکید کردند.

مدیر کل موافقت نامه ها و توسعه بازار همچنین از « تشکیل کارگروهی برای تسهیل تعاملات بین تجار و بازرگانان دو کشور » به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای نشست مشترک مدیران عامل بنادر دو کشور ایران و آذربایجان خبرداد و گفت: مدیر بنادر آذربایجان، با گسترده خواندن زیرساخت های بندری در سواحل ایران در دریای خزر ، از آمادگی این کشور برای رونق تجاری و سرمایه گذاری بر روی زیرساخت های بندری ایران صحبت کرد.

وی  با اشاره به تحت پوشش بودن گستره آب های خزر توسط برج های کنترل ( VTS) در بنادر انزلی ، امیرآباد و نوشهر ، اقدامات سازمان بنادر ایران در تامین ایمنی شناورها و حفاظت جان انسان ها در دریا را قابل توجه ارزیابی کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.