نماینده بندرعباس عنوان کرد؛ ۷۰درصد تخلفات دریایی مربوط به کشتی‌های چینی بوده است

‌رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه بنده در خصوص کشتی‌های چینی از وزیر جهاد کشاورزی طرح سؤال کرده‌ام، گفت: ‌قبلاً هم اعلام کرده‌ام که با هرکدام از مسئولین جهاد کشاورزی و شیلات حاضر به مناظره در خصوص کشتی‌های چینی هستم و برای تمامی صحبت‌هایم اسناد و مدارک به‌ اندازه کافی در دست دارم.

‌به گزارش سی نیوز، احمد مرادی در گفت‌گو با ایسنا، ‌در خصوص حضور کشتی‌ها و کارکنان چینی در آب‌های خلیج‌فارس عنوان کرد: وجود این کشتی‌های و کارکنان چینی در آن‌ها قابل‌انکار نیست و اسناد بسیاری در خصوص آن‌ها وجود دارد؛ هدف‌گذاری صید کف روب از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و ۸ شرکت در این زمینه وارد عرصه شدند که البته تعدادی از این شرکت‌ها از کارکنان شیلات بودند.

وی با بیان اینکه این افراد با توجه به ارتباطاتی که از گذشته داشتند با چینی‌ها وارد قرارداد شدند که صید فانوس ماهی در عمق ۲۰۰ متر به بالا انجام شود، تصریح کرد: چون ارزش اقتصادی این کار آن‌قدری نیست که سودی برایشان داشته باشد برای جبران آن تخلف می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ ،۷۰  درصد تخلفات دریایی مربوط به این کشتی‌های چینی بوده است، خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه اول سال جاری نیز ۸۰ درصد تخلف‌ها مربوط به کشتی‌های چینی بوده است.

مرادی اضافه کرد: وقتی فرماندار جاسک با یک قایق به سمت یکی از این کشتی‌های می‌رود به معنی است که این کشتی‌ها در عمق ۲۰۰ متری قرار ندارند، شیلات در این زمینه می‌گوید تخلفات ثبت شده است درصورتی‌که ثبت تخلفات به‌تنهایی کافی نیست و باید برخوردهای لازم و اساسی در این خصوص صورت بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به اینکه بنده در خصوص کشتی‌های چینی از وزیر جهاد کشاورزی طرح سؤال کرده‌ام، اظهار کرد: طرح سؤال تحویل هیئت‌رئیسه مجلس و اعلام وصول شده است، وزیر جهاد کشاورزی باید حتماً در این خصوص پاسخگو باشد.

مرادی با بیان اینکه قرار است مناظره‌ای از شبکه یک سیما در خصوص کشتی‌های چینی حاضر در خلیج‌فارس برگزار شود و بنده نیز در آن شرکت خواهم کرد، افزود: قبلاً هم اعلام کرده‌ام که با هرکدام از مسئولین جهاد کشاورزی و شیلات حاضر به مناظره در خصوص کشتی‌های چینی هستم و برای همه صحبت‌هایم اسناد و مدارک به‌اندازه کافی در دست دارم.

وی در ادامه گفت: قابلیت‌هایی که در استان هرمزگان در خصوص ورزش‌های انفرادی و گروهی است، قابل‌انکار نیست اما میزان حمایت‌هایی که از این ورزش‌ها و ورزشکاران می‌شود دست‌خوش تلاطم‌ها و تصمیمات سطحی بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید وضعیت ورزش استان را به‌گونه‌ای تقویت کنیم که دچار آسیب نشویم، افزود: در وهله اول مجموعه اداره کل ورزش و جوانان باید در این زمینه ورود کند، اگر جایی دچار ضعف باشد این دستگاه متولی است که باید پاسخگو باشد و بعد دستگاه‌های دیگر.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه باید در حوزه ورزش پایه حمایت‌های بیشتری را داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر در ورزش‌های گروهی مشکلات تیم فوتسال آذرخش بندرعباس را داریم؛ وقتی تیمی با پتانسیل خوب وارد می‌شود و حمایتی نمی‌بیند در نتیجه‌گیری‌اش هم تأثیرگذار خواهد بود.

مرادی ادامه داد: تیم آذرخش بندرعباس در ۱۰ – ۱۵ روز گذشته به‌جای اینکه تمرکزش بر روی تمرین بیشتر باشد به دنبال تهیه بلیت هواپیما، خوابگاه و تسویه طلب‌های بازیکنان برای رفتن به مسابقات بوده است.

عکس: خبرگزاری میزان

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.