بی بی سی گزارش می دهد؛ سردرگمی خطوط کشتیرانی در بزرگ ترین بندر کانتینری بریتانیا

 

نمایندگان خطوط کشتیرانی دنیا به دلیل بروز مشکلات آی تی در سامانه هوشمند بندر فلیکستو انگلیس دچار سردرگمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مسئولان بندر تیبوری، بزرگ ترین بندر لندن عنوان کرده اند که به دنبال یک بندر یا راه حل جدید برای جایگزینی بندر فلیکستو هستند. مسئولان بندر فلیکستو نیز گفته اند که بروز این مشکل و دایورت کردن کشتی ها موضوع غیرعادی نیست. اما اعضای انجمن مشتریان این بندر عنوان کرده اند که سرعت بارگیری همراه با کندی و با 60 درصد امکانات موجود انجام می شود.

راننده های کامیون نیز از بروز این مشکل و معطل شدن در بندر شکایت کرده اند. چرا که کامیون ها پشت هم به خط شده بودند و عملیات بارگیری با 16 ساعت تاخیر و پس از معرفی سامانه جدید هوشمند انجام شد.

نمایندگان یکی از شرکت های کانتینری که نخواست نامش فاش شود به بی بی سی گفت، عملیات معمول به این صورت است که در هر ساعت 24 کانتینر بارگیری می شود. اما پس از معرفی سامانه هوشمند جدید، تعداد کانیتنرهای بارگیری شده در هر ساعت به 8 teu رسیده است.

یکی از مسئولان ترمینال کانتینری تیلبری در لندن نیز اظهار کرد:« ما از طریق تعدادی از خطوط حمل ونقل دریایی به دنبال ارائه یک جایگزین مطمئن برای بندر فلیکستو هستیم.»

جیسون فلاور، رئیس انجمن مشتریان بندر فلیکستو نیز در این خصوص گفت:« ما در حال فشار آوردن به مسوولان برای بکارگیری از نفرات بیشتر به منظور رفع مشکلات و رسیدگی به امور کامیون دارها هستیم. شاید این روش بهتر جواب بدهد. در حال حاضر هم شرایط بهتر شده، اما ممکن است باز هم امور بین 3 تا 8 ساعت طول بکشد.»

سخنگوی بندر فلیکستو نیز شرایط را غیرعادی نداست و خاطرنشان کرد:« ما برای بهبود شرایط کنونی ممکن است مسیر یک یا دو فروند کشتی را تغییر بدهیم. اما این تغییرات به صورت غیرعادی و غیرمنتظره نخواهد بود و روال امور را دچار اخلال نخواهد کرد.»

او پیشتر نیز اظهار کرده بود:« سیستم آی تی جدید پیش از این به خوبی در ترمینال کانتینری و ریلی این بندر جواب داده بود و پس از موفقیت آزمایشی آن در روز یکشنبه به کار گرفته شد. این سیستم در 25 بندر هاچیستون در سراسر دنیا مورد بهره برداری موفقیت آمیز قرار گرفته بود. این سیستم آی تی جدید یک شرایط پایدار، قابل اعتماد و سازگار با شرایط مشتریان را برای سال های آینده فراهم می آورد.»

وی در انتها از شرکت هایی که در این شرایط همچنان از خدمات بندری فلیکستو استفاده می کنند به خاطر صبوری شان قدردانی کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.