معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خط کشتیرانی “مرسک” از گذشته تاکنون چندان در ایران فعال نبود و بودن یا نبودن لاینر مرسک، تأثیر چندانی در عملکرد بنادر ایران ندارد.
به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حقشناس در پاسخ به این سؤال که آیا توقف همکاری “مرسک” با ایران تأثیری بر عملکرد بنادر ایران دارد یا خیر؟ اظهار داشت: پس از برجام، ۲۱ خط کشتیرانی به بنادر ایران بازگشتند که این علاوه بر خطوط کشتیرانی قبلی بود که در بنادر ما فعال بودند. مرسک تقریباً کمترین فعالیت را در بنادر ایران داشت و بخش عمده فعالیت بنادر ایران و جابهجایی کالاها توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام میشود.
وی تأکید کرد: بودن یا نبودن مرسک تأثیر چندانی بر بنادر ایران ندارد.در همین چند ماه گذشته فعالیت مرسک در بنادر ایران در حداقل ممکن بود، بنابراین آمدن یا نیامدن مرسک تأثیر معناداری بر بنادر ایران نخواهد داشت.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در دوران تحریمهای ظالمانه گذشته که “مرسک” بنادر ایران را ترک کرد، هیچ مشکلی برای ما رخ نداد.
وی تصریح کرد: برخی خطوط کشتیرانی در جهان «لاینر» هستند،یعنی طبق جدول برنامهریزی وارد بنادر مختلف دنیا میشوند که از جمله آنها مرسک است، اگر مرسک نباشد، بقیه خطوط کشتیرانی هستند که بار ایران را حمل کنند ضمن اینکه بخش عمده بار ایران چه قبل از تحریمهای ظالمانه چه در دوران تحریم و چه در زمان فعلی، همواره توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل میشود.
یکی از مدیران اجرایی مرسک به رویترز گفته بود: با توجه به اعمال تحریمهای آمریکا علیه ایران فعالیت تجاری با ایران را در راستای پایبندی به اعمال مجدد تحریمهای ایران و به دنبال خروج آمریکا از برجام متوقف خواهد کرد.«مرسک» قرارداد سالانه ۴ میلیارد دلاری با پنتاگون برای حمل بارهای نظامی و غیرنظامی آنها دارد، در همین راستا در تحریمهای قبلی ایران نیز بلافاصله پس از تحریم بنادر ایران، در اقدامی یکجانبه به دستور آمریکا، بنادر ایران را ترک کرد.
نظرات بسته شده است.