به عنوان طرح حمایتی دولت از صنعت حمل ونقل دریایی انجام می شود؛ اعطای وام 750 میلیون دلاری بانک کره جنوبی به شرکت های کشتیرانی

 

بانک واردات و صادرات کره جنوبی (Korea Eximbank) به شرکت های کشتیرانی وام اعطا می کند. این وام به عنوان بخشی از برنامه حمایتی دولت از بخش حمل ونقل دریایی به شرکت ها اعطا می شود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، طبق گزارش آژانس خبری Yonhap، بانک واردات و صادرات کره جنوبی رقم وام ها و اعطای تضامین ویژه حمل ونقل دریایی را برابر 800 میلیون ون کره جنوبی، (حدود 750 میلیون دلار) اعلام و خواهد کرد. این طرح به شرکت کشتیرانی «هانجین» که بزرگ ترین شرکت کانتینری و جزو برترین های دنیاست اعطا می شود تا بدین ترتیب، کشتی های تحت پرچم کره جنوبی رونق دوباره ای بگیرند.

این بخشی از از یک طرح حمایتی 5 ساله در حوزه حمل ونقل دریایی است که برای ساخت 200 فروند کشتی، شامل 140 فروند کشتی باری و 60 فروند کشتی کانتینری اختصاص یافته است.

طبق گزارش «اون سونگ سو»، رئیس بانک واردات و صادرات کره جنوبی، این وام ها به شرکت های کشتیرانی اعطا می شود تا برای خرید کشتی های جدید، پرداخت بدهی های موجود و هزینه های عملیاتی شرکت ها صرف شود.

سونگ سو در همین خصوص اظهار کرد: «شرکت های کشتی سازی و شرکت های کشتیرانی با مشکلات زیادی دست وپنجه نرم می کنند و همین مساله باعث می شود تا هزینه های لجستیکی و صادرات کالا افزایش یابد. طرح تجدید ساختار شرکت های حمل ونقل دریایی رقابت میان شرکت ها را افزایش خواهد داد و وقتی میزان سفارشات ساخت کشتی ها نیز افزایش یابد، هزینه های مربوط به صادرات به تدریج پایین خواهد آمد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.