مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد: راه اندازی سامانه پایش آنلاین وضعیت هوا در بندر شهید رجایی

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:سامانه آنلاین پایش وضعیت هوا در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی به مناسبت روز زمین پاک (دوم اردیبهشت ماه) راه اندازی شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، الله مراد عفیفی پور پدیده آلودگی هوا را یکی از ره آوردهای توسعه صنعتی و معضلات اصلی در منطقه صنعتی غرب بندرعباس دانست و افزود: این معضل زیست محیطی در وهله اول باید مورد توجه جدی مسئولین و متولیان امر قرار گیرد و از سوی دیگر، به نحو مناسب باید اندازه گیری، ارزیابی، پایش و کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه  هر گونه تصمیم گیری مدیریتی در جهت کاهش آلودگی هوا باید با بررسی اطلاعات منسجم و قابل اطمینان در این زمینه انجام پذیرد، اظهار داشت: بهترین راهکار برای تحقق این هدف، استفاده از ایستگاه های آنلاین سنجش استانداردهای هوای پاک است که با استفاده از گزارش های آن، بررسی محلی دقیق تری در ایستگاه سنجش آلودگی هوا امکان پذیر خواهد شد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: با هدف اتخاذ و اجرای تصمیمات مدیریتی در راستای حفاظت از محیط زیست و حمایت از نیروی کار شاغل در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور، از این پس وضعیت استانداردهای هوا به صورت آنلاین توسط مدیریت بندر رصد می شود.

ایستگاه اندازه گیری استانداردهای هوای پاک بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون هوای پاک در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی راه اندازی شد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.