سال گذشته در استان هرمزگان صورت گرفت؛ تخلیه و بارگیری ۱۰۷ میلیون تن کالا/ رونق ۱۵درصدی جابجایی کانتینر

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی یکسال گذشته بیش از ۱۰۷ میلیون و ۹۸۴ هزارتن کالا در استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است که این امر رشد ۷,۴ درصد را نشان می دهد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، الله مراد عفیفی پور درباره عملکرد بنادر تجاری و مسافری استان هرمزگان، اظهار کرد: طی سال گذشته، در مجموع ۱۰۷ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۵۹۶ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵  حدود  ۷,۴ درصد افزایش یافته است .

وی اضافه کرد: از مجموع کالاهای جابجا شده در این بنادر، ۷۲ میلیون و ۸۹ هزار و ۷۵ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳۵ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۵۲۱ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد که به ترتیب ۸,۶ و ۵.۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال گذشته را ۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۷۴۴ تن با رشد ۹,۲ درصدی اعلام کرد. همچنین  سه میلیون و ۴۵۸ هزار و ۴۱۷ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ۵۳ درصد رشد را نشان می دهد.

رشد ۲۳ درصدی ترانزیت غیرنفتی

عفیفی پور بیان کرد: طی سال گذشته ۵ میلیون و۵۱۹ هزار و ۱۵ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شده است که رشدی معادل ۲۲,۸ درصد به ثبت رسید.  طی دوازده ماهه سال گذشته، بیش از ۱۰ میلیون و ۳۹ هزار و ۹۰۲ تن کالای غیر نفتی وارد بنادر استان هرمزگان شد که تغییر چندانی نسبت به سال پیش از آن ندارد.

جابجایی ۲,۶میلیونTEU کانتینر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: طی دوازده ماهه سال گذشته، دو میلیون و ۶۴۷ هزار و ۹۲۴ TEU کانتینر در پایانه های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که ۱۵,۵ درصد افزایش را در این زمینه شاهد بودیم.

رشد ۲۰ درصدی تردد شناورها به بنادر

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان را ۴۲ هزار و ۷۹۱ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۵ هزار و ۳۷۲ فروند شناور بالای هزار تن و ۳۷ هزار و ۴۱۹ فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن وزن داشته اند. پهلوگیری شناورها طی این مدت، در مجموع ۱۹,۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

تثبیت جایگاه هرمزگان در سفرهای دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی سال ۹۶، ۱۹ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۴۲۸ نفر سفر دریایی در بنادر این استان داشتند. لذا طی یک دهه اخیر جایگاه استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران تثبیت شد.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.