شاخص های جدید اجاره کشتی های کانتنیری اعلام شد؛ کاهش ناوگان بیکار در پی رشد قیمت واحدها

 

 

 

شاخص جدید اجاره کشتی های کانتینری در هفته گذشته نیز 8 امتیاز رشد داشت و در نهایت به 495 رسید.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از فوناسبا، در گزارش اخیر وضعیت شاخص اجاره کشتی های کانتینری عنوان شده که در تمام واحدها رشد قیمت ها همچون هفته های اخیر دیده می شود. آخرین میزان کاهش در واحد 2700 teu  و در مدت اجاره 12 ماهه مشاهده شده که مربوط به ماه فوریه سال جاری میلادی است.

در حال حاضر شاخص اجاره کشتی های کانتینری در بالاترین سطح خود از سال 2015 میلادی قرار گرفته و رشد 100 امتیازی را در مقایسه با آن زمان نشان می دهد.

شاخص همه واحدها  نیز نسبت به هفته گذشته رشد 1.3 درصدی تا 2.3 درصدی داشته اند. همچنین بیشترین میزان رشد شاخص نیز در واحد 2700 teu برای مدت اجاره 12 ماهه به ثبت رسیده است. نکته جالب اما مقایسه شاخص های ماه جاری میلادی با شاخص های ماه گذشته است. در این مقایسه رشد شاخص ها به صورت میانگین 7.4 درصد اعلام شده و واحد 2700 teu نیز  در این میان بیشتر از دیگر واحدها، 13.3 درصد رشد داشته است.

فعالیت های پایدار در هفته های اخیر منجر به کاهش ناوگان بیکار شده، به طوری که میزان آن به کمتر از 100 فروند کشتی رسیده است. قراردادهای اخیر کشتی ها نیز برای دوره های 6 تا 12 ماهه منعقد شده اند که حکایت از توازن عرضه و تقاضا و شرایط سالم باراز حمل ونقل کانتینری دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.