عضو هیات‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: تعریف پروژه های ملی برای توسعه گردشگری دریایی

 

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:مطالعات توسعه ای ۱۲ بندر با رویکرد بازآفرینی شهری و تعامل بندر با شهر آغاز شده است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الله‌یار درباره اهم برنامه‌هایی که سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه مهندسی در سال جدید دستورکار دارد، افزود: شروع عملیات اجرایی زیرساخت‌های( لایروبی،تاسیسات و جاده دسترسی) مجموعه بندری نگین با هدف اینکه بتوان فعالیت های تجاری بندر بوشهر را گسترش داد در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد:مطالعات توسعه‌ای ۱۲ بندر در راستای تعامل شهر و بندر و بازآفرینی شهر و بندر آغاز شده است و در نظر داریم تا با این راهکار تعاملات و تعهدات بین شهر و بندر را بیشتر کنیم. در عین حال مشخص خواهد شد که در چه موضوعاتی شهر می‌تواند به بنادر کمک کند و متقابلا بنادر می‌توانند چه خدماتی به شهرهای ارایه دهند.

اله‌یار خاطرنشان کرد: در حوزه مربوط به زیرساخت‌های گردشگری که دستور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر است توسعه زیرساخت‌های آن در دستور کار قرار گرفته است. در این ارتباط پروژه‌های در سطح ملی با مجموعه مستقل برای هرکدام از طرح‌ها پیش‌بینی شده است که امیدواریم با سرعت عملیاتی شود.در این میان قرار است بندر چمخاله در شمال کشور در حوزه گردشگری تفریحی فعال شود.

وی نصب ۹ اسکله تفریحی در بنادر جنوب کشور را از اقدامات قابل توجه سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۹۷ برشمرد و افزود: در حوزه تجهیزات، ۱۲ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای (گنتری کرین) در بندر شهیدرجایی است که هم اکنون مراحل مونتاژ آن سپری می‌شود، نصب خواهد شد. تحقق این موضوع یکی از مواردی است که در فضای پسابرجام اتفاق افتاد و ما در این فضا توانستیم تجهیزات را خریداری کنیم. در کنار آن ۱۵ دستگاه ترانس تینر، مراحل مونتاژ را طی می‌کنند تا به بنادر کشور بیایند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت:در رابطه با مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در سال ۹۶ طرح تدقیق مدیریت یکپارچه منطقه ساحلی هرمزگان به جمع‌بندی رسید؛ طرحی که مقدمه توسعه پایدار و متوازن استان هرمزگان خواهد بود. این طرح هم‌اکنون آماده طرح در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران است. به موازات آن طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر نیز در حال انجام است که در نیمه مطالعات آن هستیم.

اله‌یار تصریح کرد: در سال ۹۷ طرح تدقیق مناطق ساحلی سه استان شمالی کشور را در دستور کار داریم که این نیز یکی از موضوعاتی است که در نظر داریم در سال پیش رو به سرانجام برسانیم.طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی پنج استانِ هرمزگان، بوشهر، مازندران، گلستان و گیلان در دستورکار سازمان بنادر قرار دارد و برخی نیز در شرف تصویب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.