۱۴۰ میلیارد تومان پروژه در بندر رجایی افتتاح شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بنادر کشور به‌خوبی شاهد مشارکت بخش خصوصی در اقدامات عمرانی هستیم.

محمد سعید نژاد در حاشیه افتتاح پروژه‌های بندری و دریایی در بندر شهید رجایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هدف اول از افتتاح این پروژه‌ها توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بنادر و ارتقاء کیفیت خدمات حوزه حمل‌ونقل دریایی به‌ویژه خدمات و توسعه حمل‌ونقل ریلی در بندر شهید رجایی است.

وی بابیان اینکه افزایش سطح ایمنی بنادر کشور از دیگر اهداف مهم پروژه‌های هفته دولت است، تصریح کرد: با پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود جمعاً ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید که امکان اشتغال ۴۹۶ نفر را فراهم کرد.

سعید نژاد با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه‌ها مربوط به بازسازی خطوط ریلی بندر شهید رجایی پس از ۳۰ سال است، اضافه کرد: هم کیفیت خطوط ارتقا یافته و هم به دلیل کهنگی خطوط قبلی در حال حاضر واگن‌ها با سرعت بهتر و بیشتر در مسیر حرکت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش دیگر پروژه‌ها در خصوص ترمینال کانتینری و بخشی دیگر مربوط به شناورهای ناجی است که به شناورهای آتش پاد تبدیل‌شده که به افزایش سطح ایمنی کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری مربوط به بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در بنادر کشور به‌خوبی شاهد مشارکت بخش خصوصی در اقدامات عمرانی هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های مربوط به گردشگری و سفرهای دریایی در بنادر شرق، مرکز و غرب استان در دستور کار قرار دارد که از جمله آن مطالعات مربوط به توسعه بندر شهید حقانی بندرعباس به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور است.

سعید نژاد بابیان اینکه امروز در بنادر شرقی هرمزگان لایروبی و استقرار نخستین شناور ناجی در بندر جاسک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در بنادر غرب هرمزگان رمپ‌های معدنی بندرلنگه به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها درمجموع برای ۵۶ نفر اشتغال‌زایی می‌کند که با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان نیز این پروژه‌ها افتتاح شد و زمینه‌ساز تسهیل صادرات و واردات در بنادر هرمزگان باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که در کنار افزایش توسعه بنادر بزرگ کشور، بنادر کوچک هویت خود را حفظ کنند، اضافه کرد: این بنادر کوچک باید میزان جابه‌جایی کالاها را افزایش داده و به محلی برای تردد و واردات و صادرات بیشتر به‌ویژه در منطقه مکران تبدیل شوند.

وی در پایان گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها علاوه بر تقویت اقتصاد ملی و توسعه زیرساخت‌های کشور، پیامدهای مثبت قابل‌توجهی در حوزه اجتماعی دارد و باعث می‌شود تا بسیاری از جوانان متخصص و تحصیل‌کردگان جویای کار با تکیه‌بر این سرمایه‌گذاری‌ها به فرصت‌های شغلی پایدار دست یابند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.