حمل و نقل کانتینری ناوگان ملی طی دو ماه رکورد زد

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی از ثبت رکورد حمل در دو ماهه اول سال جاری نسبت به ۱۹ سال گذشته خبر داد و گفت:در دو ماه اول امسال حمل کانتینری دریایی ایران ۶۱ درصد رشد کرده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، حمزه کشاورز گفت: حمل و نقل کانتینری در دو ماهه اول سال جاری نسبت به ۱۹ سال گذشته  بی‌نظیر بوده و به کسب رکوردی بی سابقه رسیده است، حتی در زمان تحریم، خطوط خارجی نیز به این سهم بازار نرسیده بودند.

وی ادامه داد: برجام در واقع تردد کشتی‌ها، روابط این شرکت با خطوط خارجی، ترمینال‌ها و بنادر را تسهیل کرد. برخی از صاحبان کالای عمده و بزرگ که به خاطر مسائل تحریم نمی‌توانستند با کشتیرانی همکاری کنند، بازگشتند و این شرکت توانست  در شرایط عادلانه و مناسب‌تری با خطوط خارجی رقابت کند. سهم بازار این شرکت در این دوران در بندر شهیدرجایی در طول مدت فعالیت کانتینر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بوده است.
کشاورز راه اندازی خط مستقیم بنادر کاندلا و موندرای هند به چابهار اشاره کرد و افزود : در حال حاضر ۳۰۰۰ کانتینر رزرو شده که در این مسیر باید حمل شوند و تعداد قابل‌توجهی هم تخلیه شده‌اند.

وی همچنین از از رشد ۶۱ درصدی حمل‌ونقل کانتینری توسط این شرکت خبر داد و گفت: ۹ خط بزرگ کانتینری دنیا به دلیل وضعیت بازار یا ورشکسته یا این‌که با یکدیگر ادغام شده‌اند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از رشد ۶۱ درصدی حمل‌ونقل دریایی کانتینر طی دو ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: همه کریدورهای اصلی جهانی آسیا به اروپا، آسیا به خلیج‌فارس، هند به اروپا، اروپا به هند، اروپا به خلیج‌فارس و … بعد ازتشکیل اتحادیه‌های استراتژیک، شاهد رشد کرایه حمل بودند و برخی از خطوط کشتیرانی توانستند از وضعیت قرمز خارج شده و در حالت (Back to black) قرار گیرند. البته  تعدادی از آنها همچنان نیز در شرایط قرمز هستند اما زیان آنها به مراتب کمتر شده است.

وی افزود: سال گذشته علی‌رغم این‌که خطوط کانتینری دنیا زیانده شدند، اما شرکت حمل و نقل کانتینری توانست این سال را با سودآوری پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به راه اندازی خط مستقیم بنادر کاندلا و موندرای هند به چابهار تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰۰ کانتینر رزرو شده که در این مسیر باید حمل شوند و تعداد قابل‌توجهی هم تخلیه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی یادآور شد: در بازارهای جهانی کانتینری مدتی است که شاهد ادغام برخی شرکت‌ها و سپس تشکیل اتحادیه‌های استراتژیک به شرکت‌های باقی‌مانده هستیم به گونه‌ای که ۹ خط بزرگ کانتینری ورشکسته یا ادغام و یا اینکه از سوی دیگر خطوط خریداری شدند.

کشاورز گفت : از اول آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی، خطوط باقی‌مانده، سه اتحادیه استراتژیک بزرگ تشکیل دادند. اتحادیه M۲ که دو خط بزرگ مرسک و MSC را شامل می‌شود. دیگری OCEAN که خطوط کشتیرانی CMA CGM، کاسکو (که با China Shipping ادغام شده است)، اورگرین و OCCL در آن جای دارند. اتحادیه دیگر موسوم به THE Alliance است که شامل سه خط ژاپنی موسوم به NYK، Kline و Mitsui O.S.K. Lines (که با هم ادغام شدند.) به علاوه کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان (که با شرکت امارات متحده عربی موسوم به UASC ادغام شدند) و شرکت یانگ‌مینگ تایوان است که در نهایت منجر به تشکیل این اتحادیه شد.

به گفته وی، فعالیت این اتحادیه‌ها از اول آوریل شروع شد و هم‌زمان با آغاز به کار آنها شاهد افزایش قابل توجه کرایه‌های کانتینری در سطح دنیا بودیم و در حال حاضر کرایه مسیرها بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments