بازدید فعالان اقتصادی کشور عمان از دروازه طلایی اقتصاد ایران

 

هیات بازرگانی و اقتصادی کشور عمان در جریان سفر به مرکز استان هرمزگان، از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و مهم ترین بندر بازرگانی ایران بازدید کرد.

به گزارش سایت سی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، هیات اقتصادی کشور عمان متشکل از ۱۵ نفر از تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران استان الظاهره عمان با همراهی “عماد بن خمیس الشکیبی” مدیر دفتر اقتصادی کنسولگری کشور عمان در بندرعباس از پایانه ها و اسکله های تخلیه و بارگیری کالای کانتینری، فله و نفتی بندر شهید رجایی و اراضی پسکرانه نگهداری کالا در این بندر دیدن کردند.

“صالح الکلبانی” رییس اتاق بازرگانی استان الظاهره عمان (قسمت شمالی این کشور) در حاشیه این بازدید، خاطرنشان کرد: به دلیل همجواری جغرافیایی و اشتراکات فرهنگی و اقتصادی، روابط بین دو کشور ایران و عمان همواره احترام آمیز و دوستانه بوده است.

وی از بندر شهید رجایی به عنوان یک شهر بزرگ بندری و دریایی یاد کرد که برای توسعه آن پشتکار، انرژی و هزینه زیادی صرف شده است.

رییس اتاق بازرگانی استان الظاهره عمان همچنین تصریح کرد: همانند ایران، کشور عمان نیز پروژه های بزرگی را برای توسعه زیرساخت های تجارت دریایی این کشور در دست اجرا دارد و مجموعه های بزرگ بندری در حال پاگرفتن است.

  کلبانی هدف از بازدید و سفر این هیات به بزرگترین بندر تجاری ایران را گسترش تجارت بین المللی و آشنایی فعالان بخش خصوصی این کشور با ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی دانست.

گفتنی است، کشور عمان روابط سیاسی و اقتصادی مناسبی با ایران دارد و بازار این کشور از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل ، اشتراک فرهنگی و مذهبی ، علاقه مندی مردم عمان به محصولات تولیدی ایران ، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در این کشور، اهمیت گسترش تعاملات تجاری بین دو کشور را بیشتر کرده است.

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی طی سال جاری شاهد حضور گروه های تجاری و سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور بررسی شرایط سرمایه گذاری در این بندر بوده است.

یادآور می شود، بندر شهید رجایی بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.