مرور رده

حمل‌و‌نقل دریایی

عقب‌ماندگی ایران در توسعه اقتصاد دریامحور؛ تنها ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی از دریا تامین می‌شود

سیدحامد مولانا نوشت: ایران حدود یک درصد اقتصاد دریایی دنیا را (بدون احتساب منابع نفتی و گازی) به خود اختصاص داده است. این درحالی است که از نظر پتانسیل موجود کشور، ایران از بین 184 کشور در رتبه چهلم قرار دارد.
ادامه مطلب ...

اقتصاد دریامحور، فولاد سبز و اقتصاد چرخشی به عنوان راهکارهای بقا و توسعه

​سخنان اخیر امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان، در همایش اقتصاد دریامحور در صنایع معدنی و فولادی، نقطه تمرکزی مهم بر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این صنعت را آشکار می‌سازد. آنچه در این نشست مطرح شد، فراتر از راهبردهای کوتاه‌مدت است؛ بلکه به…
ادامه مطلب ...

گام‌های جدید امارات و مایکروسافت برای آینده سبز ؛ ایران کجای کار است؟

شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) و شرکت انرژی آینده ابوظبی (Masdar) با همکاری مایکروسافت، گام‌های تازه‌ای برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی و ارائه راه‌حل‌های کم‌کربن در راستای کاهش انتشار کربن و توسعه سیستم‌های انرژی پایدار در امارات و سطح جهانی…
ادامه مطلب ...

کاهش تقاضا و نرخ‌ها در بازار کشتی‌های فله‌بر و نفت‌کش

گزارش Baltic Freight در هفته ۴۴ سال ۲۰۲۴ به بررسی وضعیت بازار حمل و نقل فله و نفت‌کش‌ها در مناطق مختلف پرداخته و شرایط نرخ‌های چارتر را بر اساس نوع کشتی و منطقه جغرافیایی تجزیه و تحلیل می‌کند.
ادامه مطلب ...

وضعیت بازار چارتر کشتی‌های کانتینری در آستانه سال ۲۰۲۵

به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، گزارش New ConTex در هفته ۴۳ سال ۲۰۲۴ به بررسی نرخ‌های چارتر کشتی‌های کانتینری بر اساس سایز و دوره‌های مختلف می‌پردازد. این شاخص که توسط Verband Hamburger und Bremer Schiffsmakler…
ادامه مطلب ...

ایران با ۷ استان ساحلی فقط ۲ درصد از سهم دریایی جهان را دارد

تمام سواحل ایران و به خصوص سواحل جنوبی به خاطر راه داشتن به تمام آب‌های آزاد دنیا دارای اهمیت ژئواستراتژیک، ژئوپلتیک و ژئواکونومیک در مقیاس جهانی و منطقه‌ای هستند، با این حال بر اساس آماری که چندی پیش منتشر شد، سهم دریا از تولید ناخالص…
ادامه مطلب ...