مرور رده
اخبار ویژه
دیجیتالسازی ناقص در بنادر؛ چرا پنجره واحد فرامرزی شکل نگرفت؟
سی نیوز-* سالهاست که در اسناد توسعهای کشور، از دیجیتالسازی بهعنوان یکی از ابزارهای کلیدی ارتقای تجارت خارجی یاد میشود. بنادر بهعنوان نقطه آغاز و پایان زنجیره لجستیک، بیش از هر بخش دیگری نیازمند بهرهگیری از فناوریهای نوین برای تسهیل…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
اقتصاددریا ؛ از پایین به بالا !
سی نیوز -* اقتصاد دریا در کشورما سالهاست با مفاهیمی چون بنادر، کشتیرانی و نفت و گاز شناخته میشود. اما در سایه این تصویر بزرگمقیاس، بخشی از ظرفیتهای واقعی سواحل کشور مغفول مانده است؛ ظرفیتهایی که نه در اتاقهای تصمیمگیری کلان، بلکه در…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
از فرصتسوزی تا عقبماندگی؛دلایل افت جایگاه لجستیک ایران بررسی شد
فرشته رضایی: «هاب ترانزیتی منطقه» یکی از آرزوهای لجستیک ایران است. آرزویی که با توجه به ظرفیتهای جغرافیایی و بندری کشور دستیابی به آن چندان محال نیست. اما در میدان عمل، ضعفها و نارساییهای لجستیکی، بهویژه در حملونقل کالاهای فسادپذیر، از…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بازار کشتیرانی جهانی؛ نفتکشها پررونق و فلهبرها بدون نوسان شدید باقی ماندند
به گزارش سینیوز به نقل از انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، بازار جهانی کشتیرانی در هفته سوم سپتامبر ۲۰۲۵ شاهد روندی متفاوت برای کشتیهای خشکبار و تانکرها بود. هر کلاس کشتی با شرایط خاصی روبهرو شد که نشاندهنده تأثیر تقاضا، کمبود کشتی…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بازار اجاره کشتیهای کانتینری؛ رشد ۱۸ درصدی سالانه و ثبات هفتگی
به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بازار اجاره کشتیهای کانتینری در هفته نخست سپتامبر ۲۰۲۵ با ثبات نسبی همراه بود و شاخص New ConTex در تاریخ ۴ سپتامبر با افزایش جزئی ۰/۱ درصدی به سطح ۱۵۵۰ واحد رسید.…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بندر گوتنبرگ دومین سرویس مستقیم آسیا را راهاندازی کرد
سی نیوز-سرویس بین الملل-* بندر گوتنبرگ سوئد اعلام کرد که از این پس دارای دو سرویس مستقیم هفتگی به آسیا خواهد بود. این اقدام با آغاز به کار خط جدید ائتلاف «جِمینی» متشکل از شرکتهای مرسک و هاپاگ-لوید عملی شده است.
بر اساس این تغییر، بندر…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
تحریم های داخلی علیه تجارت ایران؛ ریشههای رسوب کالا در بنادر!
سی نیوز-*فرآیند ترخیص کالا در ایران به یکی از چالشهای اساسی تجارت خارجی تبدیل شده است. طبق گفته فعالان بخش خصوصی، انجام تشریفات گمرکی در کشور بین ۴ تا ۶ هفته زمان میبرد؛ در حالی که در بسیاری از کشورهای همسایه این روند تنها طی چند روز…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ارزیابی عملکرد حمل و نقل دریایی و بنادر در یک سالگی دولت چهاردهم
سی نیوز-*دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان از مرداد ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد و اکنون بیش از یک سال از فعالیت آن سپری شده است. در این مدت، یکی از مهمترین حوزههایی که فعالان اقتصادی و کارشناسان انتظار توجه جدی به آن داشتند، اقتصاد دریامحور…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
کریدورهای منطقهای و تهدید جایگاه ژئواکونومیک ایران؛ضرورت بازتعریف دیپلماسی اقتصادی دریامحور
دبیرکل انجمن کشتیرانی گفت: در چند دهه گذشته همواره با تحریمها مواجه بودهایم و آثار آنها شرایط موجود را تشدید نکرده است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
هوشمندسازی بنادر؛ کلید تابآوری اقتصاد دریامحور در شرایط تحریمی
سی نیوز-* کشورمان ایران با برخورداری از موقعیت استراتژیک در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر، یکی از نقاط حساس و کلیدی حملونقل دریایی در منطقه محسوب میشود. بنادر کشور نه تنها مسیر اصلی تجارت داخلی و خارجی را شکل میدهند، بلکه مستقیماً بر…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...