مرور رده
اخبار ویژه
تحولات ژئوپلیتیکی دریای سرخ؛ بازآرایی زنجیرههای تأمین جهانی
سی نیوز | ناآرامیهای دریای سرخ که از اواخر سال 2023 با شدت گرفتن حملات نیرو های مقاومت یمن آغاز شد، به یکی از مهمترین نقاط چرخش در تجارت جهانی و صنعت کشتیرانی تبدیل شده است. این بحران نهتنها آسیبپذیریهای ساختاری در زنجیرههای تأمین را…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
مجمعالجزایر دریایی ایران؛ روایت هزار جزیره بیپل!
سی نیوز-گزارش تحلیلی -* در امتداد مرزهای جنوبی ایران، گسترهای از جزایر کوچک و بزرگ بر دل خلیج فارس و دریای عمان پراکندهاند؛ میراثی طبیعی و راهبردی که میتوانستند ستون فقرات اقتصاد دریایی کشور باشند. بیش از ۳۰۰ جزیره کوچک و بزرگ که دستکم…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
روسیه و قزاقستان پروژه لایروبی برای نجات صنعت نفت خود در شمال دریای کاسپین را آغاز کردند
سی نیوز-سرویس بین الملل-* کاهش نگرانکننده سطح آب دریای کاسپین، بهویژه در بخشهای شمالی، به پایینترین سطح ثبتشده در تاریخ رسیده است؛ مسئلهای که عبور کشتیها از مسیرهای دریایی گذشته را با چالش جدی مواجه کرده است. در واکنش به این شرایط،…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
رژیم صهیونیستی دریا را هم از مردم غزه گرفت؛ از محاصره ماهیگیران تا حمله به کشتیهای صلح!
سی نیوز- غزه، ۶ مرداد ۱۴۰۴ – در حالی که تصاویر کودکان گرسنه غزه قلب جهان را به درد آورده، رژیم صهیونیستی نهتنها زمین، بلکه دریا را نیز به زندانی برای مردم این منطقه تبدیل کرده است. صید ماهی، که روزگاری منبع اصلی معیشت هزاران فلسطینی بود،…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
دریا؛منبع فراموششده در سیاست آبی کشور
سی نیوز-گزارش تحلیلی-* بحران کمآبی در کشورمان ، بهعنوان یکی از چالشهای اصلی زیستمحیطی و توسعهای، تهدیدی جدی برای پایداری اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی کشور است. با وجود دسترسی ایران به دو پهنه آبی بزرگ، یعنی خلیج فارس و دریای عمان در…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
عقبنشینی آب،عقبماندگی توسعه؛ فرصتسوزی گردشگری دریایی در مازندران و گیلان!
سی نیوز؛تحلیل -* در شرایطی که سطح آب دریای کاسپین به پایینترین حد خود طی دهههای اخیر رسیده، توجه به ظرفیتهای مغفولمانده گردشگری دریایی در استانهای شمالی ایران ضرورتی دوچندان یافته است. استانهای مازندران و گیلان با داشتن طولانیترین…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
غیبت کشورمان در زنجیره ارزش دریایی؛ شکست یک ظرفیت استراتژیک
کشورمان در تقاطع مسیرهای مهم تجاری و ترانزیتی جهان قرار گرفته است؛ نقطهای که میتواند دریچهای به فرصتهای اقتصادی گسترده باشد. اما این فرصت طلایی، تاکنون به دلایل متعددی از جمله چالشهای ساختاری، محدودیتهای مالی و ضعف در بهرهبرداری از…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
شتاب جهانی برای ناوگانهای LNG؛ زیرساختهای کشورمان هنوز عقباند
سی نیوز-* در حالی که شرکت MSC، بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان، با ثبت سفارشهایی چند میلیارد دلاری در چین، گامهای بلندی در مسیر نوسازی ناوگان سبز خود برداشته، زیرساختهای دریایی کشورمان همچنان در تأمین نیازهای فناورانه آینده کشتیرانی،…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بیمهها هنوز بهطور کامل در پرداخت خسارات حادثه بندر شهید رجایی ورود نکردهاند
سی نیوز-*در جلسه اخیر کمیسیون حملونقل، لجستیک و ترانزیت اتاق ایران، مسعود پلمه، دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، به تشریح آخرین وضعیت حادثه مهم بندر شهید رجایی و مشکلات مرتبط با جبران خسارات پرداخت.
پلمه در ابتدا با اشاره به…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
رشد چشمگیر صادرات خودرو از بندر شانگهای؛ چین قدرت خودروسازی دریامحور را گسترش میدهد
سی نیوز-سرویس بین الملل-* بندر شانگهای، بزرگترین بندر کانتینری جهان، در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ رشد ۱۳ درصدی را در صادرات خودرو تجربه کرده است؛ جهشی که نهتنها جایگاه این بندر را در میان گرههای کلیدی زنجیره تأمین جهانی تثبیت میکند، بلکه نشان…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...