مرور رده
آخرین خبر
اقتصاد دریا؛ فرصتی فراموششده برای رونق اقتصادی ایران
در حالی که کشورهای پیشرفته از منابع دریایی خود برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار استفاده میکنند، ایران تنها یک درصد از سهم اقتصاد دریامحور را در اختیار دارد.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
تشکیل کارگروه بررسی کاهش تراز دریای خزر در وزارت خارجه
کارگروهی در وزارت امور خارجه برای بررسی کاهش چشمگیر تراز آب دریای خزر تشکیل شده است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
چشم انداز حمل و نقل دریایی برای سال 2025
به گزارش سرویس بین الملل سی نیوز ، موسسه مشاوره حملونقل دریایی «درووری» (Drewry)، در گزارشی به پیش بینی بازار جهانی حملونقل دریایی در سال ۲۰۲۵ پرداخت.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
همکاری استراتژیک ژاپن و سنگاپور برای ساخت و توسعه کشتیهای برقی
سی نیوز-* سرویس بین الملل -شرکت ژاپنی Mitsui O.S.K. Lines (MOL) و استارتاپ سنگاپوری Pyxis Maritimeدر یک گام مهم برای کاهش آلایندگی در صنعت حملونقل دریایی، تفاهمنامهای برای همکاری در زمینهی ساخت ، توسعه و گسترش بازار کشتیهای برقی امضا…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
“فرونشست سواحل ایران”؛ تهدیدی برای بنادر و استخراج نفت و گاز
بهخلاف این تصور که فرونشست تنها در مناطق کویری ایران اتفاق افتاده است، سواحل ما در جنوب و شمال نیز تحتتأثیر این پدیده هستند و این معضل تهدید جدی برای بنادر، خطوط انتقال نفت و گاز و صنایع پتروشیمی و... محسوب میشود.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بارقه امید برای تحقق «اقتصاد دریامحور» در سواحل گیلان
برنامه ها و طرح های مدون شیلات گیلان و همچنین اولویت بندی برنامه هفتم توسعه برای تحقق «اقتصاد دریا محور» بارقه امید را به سواحل این استان برگردانده است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
لزوم مقرراتگذاری برای فنّاوری پیشرانه بادی در صنعت دریایی
سیستمهای پیشرانه بادی که به منظور کاهش ۵۰ درصدی کربن در کشتیها مورد استفاده قرار میگیرند، فاقد قوانین و مقررات مشخصی هستند. سازمان بینالمللی دریانوردی نیز هنوز مقررات خاصی برای بهکارگیری این سیستمها وضع نکرده است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
آنکتاد: ناوگان دریایی ایران بزرگتر از فرانسه و کانادا در جایگاه ۲۳ دنیا
آنکتاد در جدیدترین گزارش خود، ایران را دارای بیست و سومین ناوگان بزرگ تجارت دریایی جهان معرفی و اعلام کرد ناوگان دریایی ایران بزرگتر از کشورهایی مثل فرانسه، ایتالیا و کانادا است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
با دریا بیگانهایم!
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری ضمن اشاره به نبود نقشه راهی برای توسعه دریامحور و عدم مدیریت یکپارچه برای هماهنگی سازمان های مرتبط در توسعه اقتصاد دریا اظهار کرد: به دلیل عدم فرهنگسازی و اشاعه آن بین مردم با دریا بیگانه هستیم.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
16 کلید احیای اقتصاد دریایی/بررسی تفصیلی بندهای راهبردی
سیاست های ابلاغی توسعه دریامحور با محوریت قرار دادن ظرفیت های کشور و ارائه راهبردهای متناسب با آن می تواند یکی از نقاط عطف کشور در راستای ایجاد تمدن اسلامی باشد و به اهداف کشور در تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب اسلامی کمک کند. این سیاست ها…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...