مرور رده
آخرین خبر
خالی ماندن ۸۰ میلیون تن از ظرفیت بنادر کشور/ آخرین وضعیت بندر مکران
سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام آخرین وضعیت بندر مکران، گفت: ظرفیت بنادر کشور حدود ۲۹۵ میلیون تن است اما ۸۰ میلیون تن از این ظرفیت خالی است که برای بهینهسازی ظرفیتها، با نگاه تیزبینانه مقام معظم رهبری، دولت و مجلس شورای اسلامی…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
پیامدهای ژئوپلیتیک تصاحب بنادر پاناما توسط بلکراک
شرکت بلکراک، از طریق کنسرسیومی که شامل (GIP) و(TIL) است، توافق کرده؛ داراییهای بینالمللی بنادر و پایانههای موجود در پاناما شامل CK Hutchison Holdings Ltd را تصاحب کند. این معامله که یکی از بزرگترین معاملات زیرساختی در سالهای…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بندر کاسپین؛ دروازه تجارت ایران به شمال
بندر کاسپین، بزرگترین بندر ایران در سواحل جنوبی دریای خزر، با موقعیت استراتژیک و تجهیزات مدرن، نقشی کلیدی در توسعه تجارت منطقهای و بینالمللی ایفاء میکند.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
آفریقا در حال تبدیل شدن به قطب بزرگ کشتیرانی جهانی
انحراف کشتیها از دریای سرخ به سمت قاره آفریقا عاملی بود که کشورهای غرب آفریقا به استعدادهای بالقوه و بالفعل بنادر خود پی برده و خطوط کشتیرانی هم با ویژگیهای این کشورها بیشتر آشنا شوند. در این راستا کشورهای این قاره با جمعیت ۱.۵…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
آبراهههای کلیدی جهان تحت کنترل چین
چین میخواهد کنترل آبراهههای کلیدی را به دست بگیرد تا تجارت جهانی را کنترل و برای به چالش کشیدن آمریکا به استیلای نظامی دست پیدا کند. پاناما از نظر فنی مالک کانال پاناماست، اما چین در دو سمت این کانال بنادر خود را مدیریت میکند. این امر…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
عقب ماندگی بنادر ایران در رقابت منطقه ای؛ رشد پرشتاب عربستان در توسعه زیرساخت های دریایی
در حالی که ایران با چالش های متعدد در حوزه توسعه بنادر و زیرساخت های دریایی مواجه است، کشورهای منطقه، به ویژه عربستان سعودی، با سرمایه گذاری های کلان و بهره گیری از فناوری های نوین، جایگاه خود را در عرصه تجارت دریایی تثبیت کرده و روزبه روز…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
تصمیم خط کشتیرانی فرانسه برای متحول کردن اقتصاد دریایی آمریکا با ۲۰ میلیارد دلار
خط کشتیرانی گروه CMA CGM فرانسه با سرمایهگذاری ۲۰ میلیارد دلاری قصد دارد با کمک و حمایت از زنجیرۀ تأمین داخلی آمریکا طی چهار سال آینده اقتصاد دریایی این کشور را متحول کند.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
چشمانداز تجارت ایران با اوراسیا زیر سایه ضعف زیرساختها
در حالی ظرفیت تجارت ایران با روسیه در گام نخست حدود ۱۰ میلیارد دلار هدفگذاری شده است که اکنون کمتر از سه میلیارد دلار آن محقق و ضعف زیرساختها و قوانین دست و پاگیر مانع توسعه تجارت این منطقه شده است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
عقبماندگی بنادر ایران در رقابت منطقهای؛ رشد پرشتاب عربستان در توسعه زیرساختهای دریایی
سی نیوز-سرویس بین الملل -* در حالی که ایران با چالشهای متعدد در حوزه توسعه بنادر و زیرساختهای دریایی مواجه است، کشورهای منطقه، بهویژه عربستان سعودی، با سرمایهگذاریهای کلان و بهرهگیری از فناوریهای نوین، جایگاه خود را در عرصه تجارت…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بروزرسانی کرایه های حمل بار زغال سنگ به بندر امام خمینی طبق تعرفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
مشکل رانندگان کامیون در زمینه حمل بار زغال سنگ از مبدا کرمان، زرند و کوهبنان به مقصد بندر امام خمینی بر طرف شد.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...