مرور رده

آخرین خبر

افزایش نرخ حمل کانتینر را توان باز ایستادن نیست

شاخص جهانی کانتینر در هفته گذشته منتهی به چهارم جولای ۱۰ درصد دیگر بالا رفت و نرخ جابه‌جایی هر کانتینر ۴۰ فوتی به طور متوسط به ۵۸۶۸ دلار در هر TEU رسید که این رقم ۲۹۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ میلادی می‌باشد.
ادامه مطلب ...

بنادر چابهار و گوادر ؛ موتورهای دوقلوی توسعه اقتصادی!

در دریای عمان، دو بندر به عنوان نقاط پتانسیل اقتصادی و با اهمیت ژئوپلیتیکی وجود دارند؛ گوادر در پاکستان و چابهار در ایران. این دو بندر، که اغلب به عنوان رقیب  دیده می‌شوند، دارای قابلیت تبدیل شدن به مراکز مکملی از توسعه منطقه‌ای هستند که…
ادامه مطلب ...

نقش حیاتی دریانوردان در اقتصاد ایران؛ بررسی چالش‌ها و راهکارها در مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانورد

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد روز گذشته سه شنبه 12 تیر ماه 1403 در سالن همایش‌های هتل قلب تهران برگزار شد. این مراسم با حضور مسئولین و فعالان صنعت دریانوردی و حمل‌ونقل دریایی به منظور تقدیر از نقش حیاتی این صنعت در تجارت جهانی برگزار…
ادامه مطلب ...

مدیرعامل مرسک: چالش های دریای سرخ تا پایان سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت

ونسان کلرک، مدیرعامل شرکت حمل و نقل مرسک، اعلام کرده که اختلالات در حمل و نقل کانتینری از طریق دریای سرخ که به دلیل حملات نظامیان حوثی  رخ داده، تا سه‌ماهه سوم سال ادامه خواهد داشت. از ماه دسامبر، مرسک و دیگر شرکت‌های حمل و نقل، برای…
ادامه مطلب ...

رشد چشمگیر تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور در دولت سیزدهم

میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور (حاکمیتی و مالکیتی) طی دولت سیزدهم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شد که مجموع آن معادل ۶۴۰ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۰۶ تن کالا است.
ادامه مطلب ...

ایران و هند «پیوندگاه حیاتی» در کریدور شمال-جنوب را احیا می کنند

سی نیوز - سرویس بین الملل - دهلی نو: هند و ایران تصمیم گرفته‌اند تا توسعه مسیر ریلی بین بندر چابهار و شهر زاهدان را احیا کنند.در سال ۲۰۱۵، تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه بندر چابهار ایران توسط هند امضا شد و در سال ۲۰۱۶ در سفر نخست‌وزیر هند به…
ادامه مطلب ...

چرایی نقش اقتصاد دریایی هند در تعامل با ایران

سهم اقتصاد دریایی هند در یک برآورد محافظه کارانه حدود ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی برآورد شده است. در این کشور می‌توان ۵ حوزه اولویت‌دار حمل و نقل دریایی و بنادر، کشتی سازی و صنایع فراساحل، شیلات، آبزی پروری و فرآوری آبزیان، گردشگری ساحلی و…
ادامه مطلب ...

نسخه پزشکیان و طرح جلیلی برای«اقتصاددریا محور»چیست؟

 سی نیوز-گزارش- چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به دور دوم کشیده شد و با توجه به اهمیت استراتژیک اقتصاد دریامحور و تأثیر آن بر اقتصاد ملی، فرصتی مناسب برای ارائه و بررسی برنامه‌های کاندیداها در حوزه توسعه اقتصاد دریامحور پیش آمده…
ادامه مطلب ...