مرور رده
آخرین خبر
پیامدها و مزایای اقتصادی توسعه بنادر مدیترانه
دریای مدیترانه یک مرکز استراتژیک اقتصادی و ژئوپلیتیکی است که برای قرنها بر روندهای جهانی تاثیرگذار بوده است. در این میان، بنادر آن نقش مهمی در تعیین ثبات و رفاه منطقه ایفا میکنند و پیامدهای گستردهای برای اقتصاد جهانی دارند. در…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
مانع بزرگ پیش روی توسعه اقتصاد دریامحور/کشتیرانی و دریا در صف اول تحریم ها
«با ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه به اقتصاد دریامحور در دستور کار قرار گرفته و دولت چهاردهم مصمم و موظف است تا این سیاست ها را پیگیری و اجرا کند. دولت نیز عزم و اراده جدی در اجرای این سیاست ها دارد، اما تحریم های ظالمانه مانع از اجرای…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
از چابهار تا دریای سیاه؛ مسیر جدید تجاری در آستانه تحقق
به گزارش سرویس بین الملل سی نیوز ارمنستان، هند و ایران در حال بررسی یک پروژه مشترک برای ایجاد مسیر تجاری سهجانبه هستند. به گفته نارک تریان، معاون وزیر اقتصاد ارمنستان، این طرح شامل بررسی فرمتهای مختلف مشارکت در بندر استراتژیک چابهار است.…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
چابهار چگونه به هاب لجستیکی بین المللی تبدیل خواهد شد
بازگشت چابهار بر مدار مزیت لجستیکی و تبدیل شدن به هاب لجستیکی بین المللی و منطقهای، یکی از مهمترین راهبردهای تجاری کشورها طی سالیان اخیر در رشد و توسعه اقتصادی است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
اتوماسیون بندری باید در خدمت نیروی کار باشد، نه جایگزین آن
کارگران بارانداز در آمریکا،کانادا و اروپا در حال مبارزه با طرحهای اتوماسیون بندری هستند که در راستای کاهش نیروی کار فعالیت میکنند. از دید کارشناسان هم اتوماسیون نوشدارو نیست و نباید جایگزین نیروی انسانی شود بلکه باید در خدمت آنان قرار…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
سواحل مکران مستعد جذب سرمایه است / ارزش ۱۰۰۰ میلیارد دلاری اقتصاد دریا در جهان
اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران از سواحل مکران به عنوان کانون توسعه اقتصاد دریامحور در کشور یاد کردند.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
همکاری هند و ایتالیا برای جایگزینی مسیر جدید به جای مسیر جاده ابریشم چین
هند و ایتالیا در حال رایزنی و مذاکره به منظور تقویت اقتصاد آبی، مشارکت در صنایع کشتی سازی و ایجاد مسیر جدیدی در رقابت با یک کمربند _ یک جاده چین با عنوان مسیر پنبه (cotton route) میباشند.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
نوسازی ۲۰ درصد ناوگان ترمینال ۲ کانتینری بندر شهیدرجایی
با بهرهبرداری از ۱۲ دستگاه کشنده ترمینالی شرکت سینا، ۲۰ درصد ناوگان حمل و نقل داخل ترمینال شماره ۲ کانتینری بندر شهید رجایی نوسازی شد.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
متانول سبز ؛ جهشی در صنعت دریایی و اقتصاد
سی نیوز -گزارش تحلیلی- با افزایش تقاضا برای سوختهای پاک در صنایع مختلف بهویژه صنعت حملونقل دریایی، تولید متانول سبز به یکی از موضوعات کلیدی در جهان تبدیل شده است. همکاری اخیر شرکتهای European Energy و Petrobras برای تولید متانول سبز در…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
تحریم اتحادیه اروپا بر فعالیت کشتیرانی ایران چقدر اثرگذار است؟/ ۸۵ درصد تجارت ایران دریایی است
رئیس هیئت مدیره شرکت کشتیرانی حمل دریایی ایران، گفت: در صورت وقوع رایزنیهای موفق با طرف های تجاری کشور، میزان اثر تحریمهای اتحادیه اروپا به ۳۰ الی ۴۰ درصد از حوزه فعالیت کشتیرانی محدود خواهد شد.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...