مرور رده

آخرین خبر

پشت پرده قرارداد هیمکو و سازمان بنادر / سراب سرمایه گذاری 15 هزار میلیاردی!

شرکت مدیریت بین المللی همراه (هیمکو) از اواخر دولت دوازدهم با ادعای سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی جهت ساخت ۳ اسکله مدرن برای تخلیه و بارگیری مواد معدنی توانسته است ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی سازمان بنادر و دریانوردی را درا ختیار بگیرد،…
ادامه مطلب ...

چرا «دریا» در پازل اقتصادی ایران گم شده است؟!

سی نیوز-گزارش تحلیلی -* ایران با بیش از 5 هزار کیلومتر خط ساحلی، یکی از کشورهایی است که پتانسیل بالایی در توسعه صنایع دریامحور دارد. با این حال، به‌رغم موقعیت استراتژیک و دسترسی به آب‌های آزاد در جنوب و دریای کاسپین در شمال، توسعه صنایع…
ادامه مطلب ...

نبرد صیادان کاسپین با امواج مشکلات

سی نیوز- صیادی در سواحل شمالی ایران، به‌ویژه در دریای کاسپین ، یکی از مشاغل اصلی برای تأمین معیشت بیش از 9,500 خانواده در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان است. اما این روزها، این صنعت سنتی با چالش‌های متعدد اقتصادی، محیط‌زیستی و اجتماعی…
ادامه مطلب ...

اعتصاب در بنادر آمریکا/ کارشناسان: پیامدهای اقتصادی آن سراسر کشور را فرا می‌ گیرد

در پی اعتصاب ده ها هزار کارگر اسکله و بسته شدن بنادر مهم آمریکا که نقش ویژه ای در واردات کالا ایفا می کنند، کارشناسان نسبت به پیامدهای سراسری و فراگیر این وضعیت هشدار دادند.
ادامه مطلب ...

پروژه‌های موفق مهندسی ایران در جهان/ هدف قزاقستان در دسترسی به بنادر جنوب ایران با کریدور شمال-جنوب

جمهوری قزاقستان به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور محصور در خشکی دنیا، دارای ظرفیت‌های معدنی و زراعی فراوانی است که مهندسان ایرانی می‌توانند در مسیر توسعه‌ی این کشور، به آن‌ها بپردازند. البته بخشی از اولین تونل قزاقستان توسط متخصصان جمهوری اسلامی…
ادامه مطلب ...

محورهای 9 گانه اقتصاد دریا در ایران

سال گذشته بود که سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبری ابلاغ شد. با این ابلاغیه قوه مجریه موظف است با کمک مجلس و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه‌های مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها را، شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرائی…
ادامه مطلب ...