مرور رده

آخرین خبر

زنگ‏‏‌خطر تعرفه‏‏‌ها در بنادر

دنیای اقتصاد-رضا دهقان : روند توسعه بنادر به‌‌‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری خصوصی در سال‌های اخیر سرعت گرفته است. تحلیل این روند نشان می‌دهد که تلاش سازمان بنادر برای جذب سرمایه‌گذاری‌‌‌های بخش خصوصی، به‌‌‌ویژه در قالب قراردادهای BOT (ساخت،…
ادامه مطلب ...

پشت پرده قرارداد هیمکو و سازمان بنادر / سراب سرمایه گذاری 15 هزار میلیاردی!

شرکت مدیریت بین المللی همراه (هیمکو) از اواخر دولت دوازدهم با ادعای سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی جهت ساخت ۳ اسکله مدرن برای تخلیه و بارگیری مواد معدنی توانسته است ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی سازمان بنادر و دریانوردی را درا ختیار بگیرد،…
ادامه مطلب ...

چرا «دریا» در پازل اقتصادی ایران گم شده است؟!

سی نیوز-گزارش تحلیلی -* ایران با بیش از 5 هزار کیلومتر خط ساحلی، یکی از کشورهایی است که پتانسیل بالایی در توسعه صنایع دریامحور دارد. با این حال، به‌رغم موقعیت استراتژیک و دسترسی به آب‌های آزاد در جنوب و دریای کاسپین در شمال، توسعه صنایع…
ادامه مطلب ...

نبرد صیادان کاسپین با امواج مشکلات

سی نیوز- صیادی در سواحل شمالی ایران، به‌ویژه در دریای کاسپین ، یکی از مشاغل اصلی برای تأمین معیشت بیش از 9,500 خانواده در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان است. اما این روزها، این صنعت سنتی با چالش‌های متعدد اقتصادی، محیط‌زیستی و اجتماعی…
ادامه مطلب ...

اعتصاب در بنادر آمریکا/ کارشناسان: پیامدهای اقتصادی آن سراسر کشور را فرا می‌ گیرد

در پی اعتصاب ده ها هزار کارگر اسکله و بسته شدن بنادر مهم آمریکا که نقش ویژه ای در واردات کالا ایفا می کنند، کارشناسان نسبت به پیامدهای سراسری و فراگیر این وضعیت هشدار دادند.
ادامه مطلب ...

پروژه‌های موفق مهندسی ایران در جهان/ هدف قزاقستان در دسترسی به بنادر جنوب ایران با کریدور شمال-جنوب

جمهوری قزاقستان به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور محصور در خشکی دنیا، دارای ظرفیت‌های معدنی و زراعی فراوانی است که مهندسان ایرانی می‌توانند در مسیر توسعه‌ی این کشور، به آن‌ها بپردازند. البته بخشی از اولین تونل قزاقستان توسط متخصصان جمهوری اسلامی…
ادامه مطلب ...