مرور رده

آخرین خبر

جهش مثبت بازار اجاره کشتی‌های کانتینری در سال 2025 با افزایش نرخ‌ها

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ،بر اساس گزارش منتشرشده در شاخص New ConTex در تاریخ 16 ژانویه 2025، روند فعالیت در بازار اجاره کشتی‌های کانتینری با افزایش جزئی مواجه بوده است. شاخص New ConTex در…
ادامه مطلب ...

خط دریایی بندرانزلی به بندر کاسپین آماده راه‌اندازی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه خط دریایی بندرانزلی به بندر کاسپین آماده راه‌اندازی است، گفت: در دریای خزر ۹۰ فروند کشتی تجاری با مالکیت گیلانی داریم که از نظر تعداد کشتی و نیاز به آن، به خودکفایی رسیدیم، اما در رابطه با…
ادامه مطلب ...

تحریم ها و زیرساخت ها؛ دو روی سکه صنعت لجستیک ایران

موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان پل ارتباطی بین شرق و غرب، کشور را به یک کانون مهم ترانزیتی تبدیل کرده است. بنادر جنوبی ایران مانند بندر عباس و چابهار، دسترسی آسان به آب های آزاد را فراهم می کنند و می توانند به دروازه های ورودی کالا به آسیای…
ادامه مطلب ...

بازگشت به دریای سرخ ؟ شاید وقتی دیگر!

سی نیوز-سرویس بین الملل -* در پی اعلام آتش‌بس میان حماس و اسرائیل، دو شرکت بزرگ کشتیرانی مرسک (Maersk) و هاپاگ-لوید (Hapag-Lloyd) اعلام کردند که به طور فوری به دریای سرخ باز نخواهند گشت. این شرکت‌ها تأکید کردند که وضعیت امنیتی در منطقه را…
ادامه مطلب ...

هفتاد و پنجمین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد

هفتاد و پنجمین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 27 دی 1403 منتشر شد. در این شماره می خوانیم: آیا دولت جدید کشتی اقتصاد دریامحور را به ساحل خواهد رساند؟ آزمون دریایی دولت مسعودپل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی…
ادامه مطلب ...

بی آبی چابهاری ها کنار دریا!

سی نیوز- گلایه‌های متعددی از مشکلات بی آبی و قطعی‌های مکرر آب در چابهار به‌ گوش می‌رسد و مردم معتقدند در کنار دریای بی کران آب، بی بهره از آب هستند و به‌ گواه رئیس شورای شهر چابهار، مردم در جوار دریا، از آب جیره بندی استفاده می‌کنند.
ادامه مطلب ...

راهکارهای انجمن مهندسی دریایی ایران برای توسعه دریامحور در چابهار و سواحل مکران

انجمن مهندسی دریایی ایران در نامه خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور با موضوع «توسعه دریامحور در جنوب شرق ایران» با بیان فرصتهاو ظرفیت ها و نیز چالش های پیش روی توسعه دریامحور در منطقه در چابهار و مکران راهکارهای پیشنهادی برای استفاده از این…
ادامه مطلب ...

تسریع در فعال‌سازی همزمان کریدورهای شمال-جنوب و خلیج‌فارس-دریای سیاه ضرورت است

ایران برای بهره‌برداری از موقعیت جغرافیایی خود و تحقق منافع اقتصادی‌اش، باید هر چه سریع‌تر و به‌طور هم‌زمان کریدورهای شمال-جنوب و خلیج فارس-دریای سیاه را فعال کند، در این‌باره می‌تواند از ظرفیت‌های منطقه‌ای و جهانی برای پیشبرد این دو کریدور…
ادامه مطلب ...