مرور رده
کریدور شمال – جنوب
هشتادویکمین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد
به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران هشتادمین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 30 تیرماه ۱۴۰۴ منتشر شد.
در این شماره می خوانیم:
تحلیل ابعاد اقتصادی و لجستیکی ایران با محوریت دریا
در گفتوگو با…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
مختاری:اقتصاد دریا محور هنوز از مرحله شعار عبور نکرده است
روزبه مختاری، عضو هیأتمدیره انجمن کشتیرانی، با انتقاد از رویکرد شعاری به اقتصاد دریا محور تأکید کرد تاکنون خروجی قابلتوجهی در این حوزه مشاهده نشده است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
اقتصاد دریامحور زیر ذره بین کارشناسان حمل و نقل
در نخستین نشست موضوع سنجی و تبیین هدف همایش اقتصاد دریامحور ایران، جمعی از کارشناسان و متخصصان بنادر و دریانوردی کشور از بخش خصوصی و دولتی و دانشگاهی گرد هم آمدند و پیرامون سنجش و تبیین موضوع و هدف همایش اقتصاد دریامحور ایران که قرار است…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
نقدی صریح بر ساختار توسعه اقتصاد دریامحور از زبان دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران
به گزارش روابط عمومی انجمن کشتییرانی و خدمات وابسته ایران ، در میزگردی با موضوع توسعه اقتصاد دریامحور که در ساعت ۲۲:۴۵ شب گذشته برگزار شد، آقای مسعود پلمه، دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران، با تأکید بر ضرورت بازنگری در سیاستهای کلان کشور…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
سقوط آمار عملکرد ترانزیتی و کانتینری بنادر شمالی کشور/ فرصت سوآپ غلات را از دست دادیم
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: از بین بنادر شمالی فعالیت بندری دو بندر آستارا و فریدونکنار به دلیلعدم لایروبی و تراز منفی دریای خزر تعطیل شده است و در این دو بندر امکان حمل و نقل دریایی موثر وجود ندارند. این دو بندر شمالی از…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
راهآهن و سازمان بنادر قفل کریدور شمال ـ جنوب را باز میکنند
بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفتهترین بندر کانتینری ایران در همکاری با شرکت راهآهن میتواند به هاب ترانزیتی منطقه غرب آسیا و ترانزیت ریلی کریدور شمال ـ جنوب تبدیل شود.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
تسریع در فعالسازی همزمان کریدورهای شمال-جنوب و خلیجفارس-دریای سیاه ضرورت است
ایران برای بهرهبرداری از موقعیت جغرافیایی خود و تحقق منافع اقتصادیاش، باید هر چه سریعتر و بهطور همزمان کریدورهای شمال-جنوب و خلیج فارس-دریای سیاه را فعال کند، در اینباره میتواند از ظرفیتهای منطقهای و جهانی برای پیشبرد این دو کریدور…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
کریدور شمال-جنوب، مسیر به مسیر به بخش غیردولتی واگذار شود
حضور بخش غیردولتی در بهرهبرداری از بنادر و حملونقل اتصالی آنها ذیل کریدور شمال-جنوب، از گامهای تجاریسازی این کریدور محسوب میشود که نیازمند توجه مسئولان و مطالبه بخش غیردولتی است.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
جنگ کریدورها
سی نیوز- رقابتهای ژئوپلیتیکی و اقتصادی در عصر حاضر دیگر محدود به درگیریهای سنتی نظامی نیستند، بلکه در اشکال متنوعی از جمله جنگهای اقتصادی، دیپلماسی زیرساختی و تغییر مسیر تجارت جهانی بروز یافتهاند. یکی از مهمترین محورهای این رقابت، تلاش…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
هند تجهیزات بندری به ارزش ۲۴ میلیون دلار به چابهار ارسال کرد
به گزارش سرویس بین الملل سی نیوز ، هند در راستای تعهدات خود برای توسعه بندر چابهار، تجهیزات بندری به ارزش ۲۴ میلیون دلار شامل جرثقیلها و ماشینآلات سنگین را به پایانه شهید بهشتی این بندر ارسال کرده است. این اقدام بخشی از سرمایهگذاری ۸۵…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...