مرور رده

کریدور شمال – جنوب

از فرصت‌سوزی تا عقب‌ماندگی؛دلایل افت جایگاه لجستیک ایران بررسی شد

فرشته رضایی: «هاب ترانزیتی منطقه» یکی از آرزوهای لجستیک ایران است. آرزویی که با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی و بندری کشور دستیابی به آن چندان محال نیست. اما در میدان عمل، ضعف‌ها و نارسایی‌های لجستیکی، به‌ویژه در حمل‌ونقل کالاهای فسادپذیر، از…
ادامه مطلب ...

ایران در قالب کریدورهای شمالی-جنوبی، بنادر استراتژیک را به خطوط ریلی متصل کند

میرشفیع گفت: در حال حاضر شرایطی فراهم است که ایران می تواند در قالب کریدورهای شمالی-جنوبی، از روسیه، کشورهای آسیای میانه و سایر کشورهای محصور در خشکی حمایت و پشتیبانی کند و مسیر ترانزیتی آنها به سمت جنوب را تسهیل کند.
ادامه مطلب ...

ظرفیت‌های بلااستفاده شانگهای؛ چرا ایران از فرصت توسعه بنادر غفلت کرده است؟

سی نیوز-ایران با بیش از سه تا چهار هزار کیلومتر خط ساحلی از خرمشهر تا چابهار، یکی از کشورهایی است که ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه بنادر و اتصال به شبکه تجارت جهانی دارد. با این حال، تجربه چند دهه گذشته نشان می‌دهد که این ظرفیت‌ها همچنان…
ادامه مطلب ...

دریا؛ کلید توسعه پایدار و محور همایش توسعه دریامحور

به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمت وابسته ایران ، امروز 11 شهریور ماه 1404 نشست خبری برگزاری پنجمین دوره همایش توسعه دریا‌محور در محل دبیر خانه این مجموعه برگزار شد. این همایش، که با تمرکز بر اقتصاد دریا‌محور برگزار می‌شود، فرصتی…
ادامه مطلب ...

مکانیزم ماشه؛دریا خط مقدم تقابل ایران و غرب

سی نیوز-* فعال شدن «مکانیسم ماشه» از سوی کشورهای اروپایی، به معنای آغاز شمارش معکوس برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است؛ تحریم‌هایی که مستقیماً صنعت دریایی و کشتیرانی کشور را نشانه می‌گیرد. این مکانیسم در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۲۵ توسط…
ادامه مطلب ...

در عرصه دریایی کشور «دولت مستقر» نداریم

رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران، با انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه در حوزه دریایی کشور، تاکید کرد که تا زمانی که دولت به صورت واقعی و با ساختاری منسجم در این عرصه حضور نیابد، نه کارآفرینی دریایی شکوفا می شود و نه اقتصاد ملی از…
ادامه مطلب ...

سرمایه گذاری ۱۷۰ همتی در بخش دریایی و بندری کشور

سعید رسولی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های متعدد در دریایی و بندری در هفته دولت است، اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب افزایش تجهیزات، ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری، ساخت شناورهای چندمنظوره امداد و نجات و…
ادامه مطلب ...

هشتادودومین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران هشتادو دومین نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری « بایندر » در تاریخ 1 شهریور ۱۴۰۴ منتشر شد. در این شماره می خوانیم: بررسی نقش کلیدی زنان در توسعه پایدار اقتصاد بنادر و جوامع…
ادامه مطلب ...

شریک استراتژیک یا مانع توسعه؟ روسیه کریدور شمال–جنوب را نادیده گرفته است؟

سی نیوز- تحریم‌های غرب مسیرهای سنتی تجارت روسیه را محدود کرده و ایران، به‌عنوان محور کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل شمال–جنوب (INSTC)، فرصت طلایی برای تجارت مسکو با بازارهای جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقا فراهم کرده است. این کریدور می‌توانست…
ادامه مطلب ...